שיפור הכושר הגופני באמצעות תזונה נכונה

שיפור הכושר הגופני צריך לשלב בין שני דברים במקביל. ראשית, הקפדה על פעילות גופנית מתונה (לא מאומצת מדי, אלא על פי גילכם ומצב בריאותכם). שנית, הקפדה על תזונה נכונה. למשל, אפילו אם אתם קצרים בזמן, העדיפו אוכל מוכן עם מינימום עיבוד ועם מרכיבים כמה שיותר טבעיים. לדוגמא, סדרת לאנץ' בוקס המשלבת בין נתחי טונה לבין תוספות חמות כגון אורז, קינואה וכדומה.

כלל ברזל ראשון לתזונה שתוסיף לכם בריאות

אפשר לדבר על כמה כללי ברזל, לתזונה שתשפר את הכושר שלכם ותוסיף לכם בריאות. כלל ברזל ראשון הוא להקפיד על מאכלים עם ברזל. מאכלים אלה נדרשים כדי למנוע אנמיה, כדי לשפר את רמות האנרגיה ולמנוע עייפות.

כלל ברזל נוסף לתזונה נכונה – גיוון

מלבד צריכת מאכלים עתירי ברזל, חשוב להקפיד על כלל נוסף – גיוון. הקפידו לאכול מדי יום ארוחות שכוללות את המכלול של המרכיבים המזינים. כל אבות המזון, זה אומר למשל לאכול טונה בשביל חלבון זמין, לאכול דגנים מלאים בשביל פחמימות זמינות, לצרוך מאכלי חלב בשביל סידן. כמובן הקפידו לצרוך ירקות ופירות, לשם כל השפע של הוויטמינים והמינרלים שאימא טבע מביאה לנו לצלחת.

שמירה על כושר בזכות חלבון לשרירים

אם תבדקו לגבי טונה ערך תזונתי תגלו שאחד המרכיבים החשובים של הדג הינו תכולת חלבון בשפע. חלבונים בריאים תוכלו לקבל גם בזכות שילוב של ארוחות עם ביצים, בשר רזה, גבינות וכמובן קטניות. חלבונים בכמות מספקת חיוניים לכושר ולבריאות של כולנו, מכיוון שהשרירים שלנו זקוקים לחלבון. כאשר אנו מתאמנים או אפילו מבצעים פעולה מאומצת, השרירים שלנו עובדים קשה. השרירים כל הזמן עוברים תהליך טבעי של פירוק והם זקוקים לשיקום. השיקום נעשה בזכות אספקת חלבונים מתמדת וגם בזכות הקפדה על אימון מדורג ולא מאומץ יתר על המידה. כך תהליכי בניית השרירים יהיו מהירים יותר מאשר פירוק השריר. ככל שהמאמץ עולה בהדרגה, כך השרירים נעשים יותר מסיביים וחזקים. אגב, אימון מותאם יוכל לסייע בחיטוב הגוף למי שמעוניין או מעוניינת, ולאו דווקא בהגדלת מסת שריר.

שמירה על כושר ואנרגיה זמינה

שיפור הכושר זקוק למרכיב שכדאי להתעכב עליו בתזונה היומית והוא – פחמימות. זה נכון שפחמימות זכו לשם רע, אבל לא בצדק. יותר מדי פחמימות באמת עלול לגרום להשמנה, אבל כולנו זקוקים לכמות מסוימת של פחמימות. פחמימות הן הדלק של הגוף ורק אם צורכים יותר מדי, הגוף הופך את העודף לשומן. כדי שתהיה אנרגיה זמינה לגוף, חשוב להעדיף לאכול פחמימות מלאות. אלה נקראות גם פחמימות מורכבות ויש אותן למשל בלחמים מלאים, באורז מלא וכדומה. הפחמימות המלאות פחות מעלות את רמות הסוכר בדם ולכן הן בריאות יותר וגם תורמות לתחושת שובע משופרת. שילוב בין טונה למשל לבין כריך לחם מלא, מהווה שילוב טוב של חלבונים טובים ביחד עם דגן מלא ומשביעה.

שני דגשי תזונה נוספים, לחיים פעילים ובריאים

הקפידו על מאכלים עתירי סידן. סידן, המצוי בשפע במוצרי חלב וכן בעלי מאכל ירוקים (תרד, קייל), מונע בריחת סידן מהעצמות בכמות מסוכנת. השילוב עם פעילות גופנית, מאפשר חיזוק עצמות אפילו בגלאים מבוגרים.

שימו לב לתחושה טבעית של רעב ושובע. אל תאכלו ארוחות גדולות מדי לפני אימון או לפני השינה. יש כאלה שהקפדה על 6 ארוחות קטנות ביום עוזרת לכם לשמור על יותר עירנות, גוף קליל ואפילו הפחתת משקל בריאה. הימנעו ממאכלים בעלי חומרים משמרים, צבעי מאכל או סוכרים ומלח בכמות רבה.

 

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x