קציצות טונה אפויות בהכנה קלה ותוצאה ממש מעולה

מאכלים עתירי שמן עשויים להיות אולי טעימים אבל הם ממש (אבל ממש) לא בריאים. אם גם אתם מודעים לעובדה שכדאי לצרוך פחות שמן מטוגן, אתם וודאי מחפשים דרכים להכין ארוחה טעימה ומשביעה אבל גם יותר בריאה. הפעם הבאנו במיוחד בשבילכם קצוצות מסוג מיוחד, שגם אם הן לא מטוגנות הן מאוד מאוד טעימות. ולא רק זה, הם אפילו לא כוללות בשר אלא דגים שמאוד בריא לאכול. אז קבלו אותן במחיאות כפיים – קציצות טונה אפויות. כפי שתיווכחו לדעת, למרות התוצאה המושקעות הן לא מצריכות יותר מדי עבודה. גם אם אתם לא אוהבים לעמוד במשך שעות ולבשל, תראו שיש לכם ארוחה שנראית מושקעת, ללא מאמץ, בטעם טוב ובגרסה בריאה. ואם אתם הורים לילדים, קבלו על הדרך ובאותה הזדמנות גם רעיון לפעילות מהנה עם הילדים, פעילות שממנה כולם מרוויחים.

קציצות טונה אפויות שגם הילדים שמחים לאכול

לפני שנראה לכם עד כמה קל ופשוט להכין קציצות טונה אפויות יש לנו בשורה נוספת, לא פחות טובה. אם אתם הורים לילדים או סבים לנכדים דעו כי מניסיון של הרבה מאוד אנשים קציצות טונה לילדים זה דבר שהולך יפה מאוד ביחד. גם אם הילדים שלכם בדרך כלל לא ממש משתגעים על דגים, תראו שבצורה של קציצות, הסיפור אחר לגמרי. ואם הילדים שלכם הם מאלה שאפילו מחבבים דגים, אז בכלל מדובר בחגיגה. אך תכינו את התנור, תכינו כמה קופסאות של טונה משובחת וקדימה, לעבודה (ושוב, אנו מזכירים ומבטיחים שהיא ממש לא תהיה קשה או מורכבת, להיפך).

אילו המרכיבים שתצטרכו במטבח

על מנת להכין קציצות טונה אפויות, כך אנו מניחים, כבר דאגתם שיהיו לכם בבית קופסאות טונה מהסוג האהוב עליכם. אנחנו מעדיפים את המותג סטארקיסט שמקנה לנו פעם אחר פעם יופי של תוצאות בקציצות או בסלטים ובכריכים. בנוסף לכל, כדי להתקדם הלאה עם קציצות טונה מתכון מוצלח צריך שיהיו לכם גם כמה בצלים, ביצים טריות, רסק עגבניות (אפשר גם קטשופ), מלח ופלפל, פירורי לחם או קמח מצה.

הכנה מהירה והארוחה מוכנה

אחרי שכל המרכיבים אצלכם על השיש, הוציאו קערה מהארון וזה מה שצריך לעשות כדי לקבל יופי של קציצות טונה אפויות: מועכים היטב היטב את הטונה במזלג. קוצצים את הבצל לחתיכות קטנות. טורפים את הביצים. את כל המרכיבים הללו ביחד עם התבלינים ופירורי הלחם שמים בקערה ובוחשים היטב. אם הקציצות מיועדות לילדים, אפשר להוסיף מעט סוכר או קטשופ כדי להעניק להן מתיקות מעודנת.

כאשר הבלילה בחושה היטב יוצרים כדורים קטנים. מסדרים את הקציצות על גבי תבנית, מומלץ להשתמש בנייר אפיה כדי למנוע הידבקות. את התנור מחממים לחום בינוני, כ-180 מעלות. את הקציצות נכניס לתנור למשך כעשר דקות בלבד. לאחר מכן, מוציאים את התבנית והופכים את הקציצות. מחממים אותן שוב למשך עשר דקות נוספות וזה הכל.

חוויה משותפת להורים ולילדים

אין ספק כי קציצות בתנור, במיוחד מטונה, הן טעימות, משביעות וגם בריאות. הערך התזונתי של טונה נחשב לגבוה מאוד והוא מעולה לקטנים וגם לגדולים. ואם אתם רוצים רעיון לפעילות משותפת, קבלו טיפ: את הקציצות הללו כדאי להכין ביחד עם הילדים. הן קלות להכנה ובגלל שיוצרים אותן עם הילדים, הילדים מאוד נהנים מכך וזה ממש כמו משחק. אפילו ילדים שלא משתכנעים בקלות לנסות מאכלים חדשים מגלים יותר פתיחות לנסות אוכל שבהם בעצמם היו שותפים להכנתו.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x