לשנות תקליט – במקום בשר פילה טונה נהדר

בהרבה מאוד מזווים בישראל ניתן למצוא את קופסאות הטונה המשומרת, הטעימה והמוכרות. קופסאות עם נתחי טונה משמשות אותנו להכנת כריכים או סלטים, אבל כדאי לדעת כי יש בדג הזה גם הרבה יותר מכך. באמצעות נתחי פילה טונה למשל, אפשר ליהנות מארוחת גורמה שיש לה טעם וצבע שונים מאלה שאליהם התרגלתם. מסתבר גם כי ניתן להכין מנה נפלאה שיכולה אפילו להוות תחליף יותר מאשר ראוי לבשר מובחר. אז אם חשבתם שפילה זה רק סטייק וסטייק זה רק בשר, יש לנו משהו לחדש לכם. משהו טעם מאוד שתוכלו להגיש גם למשפחה או לאורחים שלכם.

פילה טונה – סטייק ששווה לטעם

לפני הכל, טונה זה בריא, זה טעים ואפשר להכין מהדג הזה הרבה מאוד דברים טובים. מלבד השימורים שכבודם במקומם מונח, רבים מאיתנו כבר מכירים את הטונה גם כדג שהולך מצוין בתור מנת סושי מקובלת. אבל פילה טונה זה משהו אחר לגמרי, כאשר בוחרים לראות בכך תחליף הגון, ראוי ומיוחד לסטייק ששווה לכם לטעום.

כאשר טונה מגיעה בצורת של נתח, מדובר בדג שמזכיר יותר מהרבה אחרים מרקם של בשר. יחד עם זאת, הוא בכל זאת מעודן יותר מבקר והוא לא גורם להרגשה כבדה גם אחרי הארוחה ההגונה. דבר חשוב שכדאי לדעת זה שניתן לרכוש פילה טונה בנתח טרי אך יש בנמצא גם נתחים מוקפאים. בשתי הצורות הללו ניתן לקבל תוצאות נהדרות.

לפני שמכינים את הנתח הקפוא, יש צורך כמובן להפשיר אותו. אנו לא ממליצים להשתמש לשם כך במים חמים או במיקרוגל. אנו תמיד בעד הגישה הטבעית, האיטית יותר אך גם המוצלחת יותר – משאירים ללילה במקרר ומניחים לנתח הפילה להפשיר לאט לאט. ועוד דבר – את הנתחים כדאי מאוד לצלות על הגריל בעדינות. לפני כן, וודאו כי הדג איננו "מזיע" ולא צריך לחשוש – אפשר בהחלט לספוג שאריות של לחות כדי שהצלייה תהיה הכי איכותית שאפשר.

סוד הצריבה הנכונה

אם אין לכם גריל זמין או שאתם מעדיפים להשתמש במחבת, גם זה בסדר גמור. גם על מחבת פילה טונה יוצא נהדר בתנאי שדואגים שלא לשרוף את הדג העדין. טונה איננו נתח שמן כדוגמת סטייק וקל מאוד לצרוב אותו יתר על המידה. הפתרון האלגנטי ביותר יהיה למרוח מעט שמן על הדג עצמו, מכל צדדיו. כך, לא צריך להשתמש ביותר מדי שמן לאורך הצלייה ומצד שני, מונעים את חריכה של הדג. אם אתם יודעים את סוד הכנת הסטייקים המצוינים (כלומר שלא צריך יותר מדי תבלינים מורכבים שכן פלפל ומלח עושים את העבודה), כך הדבר גם בצליית הטונה. לאחר השימון של הדג פזרו מלח ופלפל וזהו, לא צריך יותר מזה.

סעודת מלכים אמיתית

לפני שאתם מניחים את הטונה על המחבת (או על הגריל) וודאו כי המחבת חמה כראוי. אגב, את הטונה כדאי לצרוב ולא לצלות יותר מדי משום שתכולת השומן שבו נמוכה. איך זה דג שמן בדומה לדניס למשל. היתרון הגדול שבכך הוא כפול. זמן ההכנה קצר להפליא ובנוסף, הוא מוגש מיד עם גמר ההכנה. את סטייק הדג הזה תוכלו להגיש עם כל מה שאתם אוהבים. אלה יכולים להיות תפוחי אדמה צלויים או סלט טונה מעולה. אגב, אם אתם רוצים שהדג ייראה מעורר תיאבון אפילו יותר, תוכלו לצרוב אותו על גבי מחבת פסים, לקבלת מראה הגריל המפתה. הכינו גם בקבוק יין לבן מצונן היטב ומובטחת לכם סעודת מלכים אמיתית! 

פילה טונה – אלטרנטיבה גורמה

טונה, הנפוצה במיוחד בארץ בשימורים, משמשת לעתים קרובות להכנת כריכים טעימים או כתוספת לסלטים. עם זאת, הגרסה של פילה טונה מציעה חווית גורמה טעימה במיוחד, שמרוממת את הדג היום יומי לגבהים קולינריים חדשים. בניגוד לגרסה הרגילה, פילה טונה מתהדר בטעם נפלא וצבע מעורר תיאבון. זו אלטרנטיבה יוקרתית ובריאה אפילו בהשוואה למנות הבשר המסורתיות. הרבגוניות והטעם העשיר של הפילה הופכים אותו לבחירה מצוינת עבור אלה המעוניינים ליהנות מכל ביס, בארוחה מיוחדת מן הרגיל.

אמנות ההכנה של פילה טונה טעים במיוחד

הכנת פילה טונה דורשת תשומת לב לפרטים, כדי לשמור על מרקמו וטעמו העדין. לאנשים שיש להם זמן לבשל ובוחרים פילה קפוא, חשוב מאוד להפשיר אותו לאט, רצוי למשך הלילה במקרר, ולהימנע משיטות כמו חימום במיקרו או הפשרה במים חמים. גישה סבלנית זו מבטיחה שהפילה ישמור על איכותו. כשמדובר בהכנה, צלייה היא שיטה פופולרית שיכולה להבטיח תוצאה איכותית. חשוב להקפיד לספוג את שאריות הלחות מהפילה לפני הצלייה. אבל השיטה המהירה והנוחה היא להשתמש בפילה טונה משימורים. כך לא צריך לטרוח להשתמש בגריל או במחבת. יחד עם זאת, אפשר בהחלט לבשל בעדינות את הטונה, לשמן קלות את הדג עצמו כדי למנוע חריכה. לאחר מכן תיבול פשוט עם מלח ופלפל הוא לעתים קרובות כל מה שצריך כדי לשפר את הטעמים הטבעיים שלו.

מתכון לקציצות טונה – עם טוויסט חדשני

מעבר לצלייה, אפשר להתנסות עם מתכונים חדשניים כמו מתכון לקציצות טונה עם טוויסט ייחודי למנה קלאסית. הכנה זו עושה נפלאות על בסיס המרקם המעט בשרי של פילה טונה, ומספקת אלטרנטיבה מענגת לקציצות מסורתיות. כאשר מכינים את קציצות הטונה הללו, ניתן להתנסות בשדרוגים כגון תוספת עשבי תיבול ותבלינים שונים כדי להשלים את טעמו של הדג. ניתן להגיש את המנה הזו עם מגוון תוספות, מפסטה ועד סלט טרי, מה שהופך אותה לתוספת טעימה, מגוונת ואפילו מרגשת לכל ארוחה או אירוח. המפתח הוא לאמץ את המאפיינים הייחודיים של הטונה, תוך שימוש במרקם ובטעם שלה כדי ליצור מנה נהדרת הן בטעמה והן באופן ההגשה האסתטי.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x