על היתרונות הבריאותיים שבצריכת טונה ומרכיביה

טונה היא מצרך פופולרי מאוד בקרב בתי אב ישראלים רבים, כאשר דג הטונה נחשב למעצמה של חומרים מזינים חיוניים המועילים מאוד לבריאות כמו: חומצות שומן אומגה 3, אשלגן, מגנזיום, ברזל וויטמינים A, B6 ו-B12. 

השוק הקיים בתחום מציע בעיקר טונה טרייה וטונה משומרת במים או שמן. המוצרים הללו נבדלים מבחינת כמות הקלוריות, השומן וחומצות שומן אומגה 3 שנמדדו בכ-28 גרם טונה: 

טונה טרייה – כוללת לרוב 31 קלוריות, פחות מגרם אחד שומן וחומצות שומן אומגה 3: 25 מ״ג DHA ו-3 מ״ג EPA.

טונה משומרת במים – כוללת 24 קלוריות, פחות מגרם שומן וחומצות שומן אומגה 3: 56 מ״ג DHA ו-8 מ״ג EPA.

טונה משומרת בשמן – כוללת 56 קלוריות, שני גרם שומן וחומצות שומן אומגה 3: 29 מ״ג DHA ו-8 מ״ג EPA.

אכילת טונה – היתרונות הבריאותיים הבולטים

אם גם אתם תכללו טונה בתזונה הקבועה שלכם, תוכלו ליהנות מכמה יתרונות חשובים כמו:

    1. ידידותיות ללב – חומצות שומן אומגה 3 בדגים, ובין היתר בדג הטונה, מסייעות לאזן את כלי הדם ומפחיתות את הכולסטרול בעורקים. כך, הלב מסוגל להזרים את הדם ביעילות ולשמור על בריאות טובה יותר. בנוסף הטונה עשירה באשלגן הידוע ביכולתו להוריד את לחץ הדם. השילוב בין אומגה 3 לאשלגן משפיע לטובה על מערכת הלב וכלי הדם שבתורם מועילים לגוף על ידי הורדת לחץ הדם והפחתת הסיכון לשבץ ולהתקף לב.
    2. שיפור העור – מרכיבי ויטמין B בטונה מסייעים לבריאות העור. הטונה מכילה גם חלבון אלסטין המעניק מרקם חלק לעור וחשוב במיוחד למי שחווה אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ובנוסף אם אתם רוצים לשפר את בריאות העור, הטונה מתייצבת להציל אתכם ולהשיג עור זוהר יותר.
    3. שיפור המערכת החיסונית – הטונה עשירה במנגן, אבץ, ויטמין C וסלניום אשר מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית. נוגדי חמצון אלה נלחמים ברדיקלים חופשיים (שהם תוצרי הלוואי של חילוף החומרים ברמת התאים) ובכך מגנים על הגוף מפני מחלות שונות.
    4. שמירה על המשקל – הטונה שומרת על הגוף מפני השמנה כיוון שהיא מספקת מזון טעים שתכולת השומן שלו נמוכה וכמות החלבונים והחומרים המזינים שלו גבוהה יחסית.
    5. חיזוק העצמות – הטונה מכילה ויטמין B שמסייע לחיזוק העצמות. בכך, יכול דג הטונה להגן על הגוף מפני שברים.
    6. מניעת סיכון לסרטן – נוגדי החמצון בטונה נלחמים בתאים הסרטניים. לפי מחקרים שונים, צריכה קבועה של טונה יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסרטן השד / הכליות.
    7. וכמובן אנרגיה לגוף – הטונה לא רק משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף, אלא גם מגבירה את התפקודיות של אברי הגוף השונים, מה שמסייע לשמירה על גוף אנרגטי, פעיל ובריא. בסופו של דבר, יש אמנם זנים רבים של דגי טונה אבל כולם מציעים מאכל שהוא מקור מצוין לחלבון דל שומן ולקלוריות. 
שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x