מתכונים לנשים בהריון

כל אישה בהיריון צריכה לדעת את העובדה הבאה. מה שאוכלים בתקופה הזאת יהיה בעל השפעה בלתי מוטלת בספק על בריאות האישה וכמובן גם על בריאות העובר. למעשה, תזונה נכונה ומתאימה בזמן ההיריון תשפיע לטובה על בריאות התינוק שיוולד ואפילו על בריאותו העתידית, בהמשך חייו. האם יש דברים שכדאי יותר ומאילו מאכלים יש צורך או שכדאי להימנע, למה חשוב ברזל וכמה מתכונים שכדאי לשמור בהישג יד – כל זאת ועוד הרבה יותר.

עקרונות תזונתיים חשובים בהיריון

נשים בהיריון מדווחות לעיתים קרובות על שינויים בחוש הטעם. הוא נעשה חד יותר וגם חוש הריח מתחדד. וחוץ מזה, גם עולות אין ספור תשוקות למאכלים שונים, כאלה ואחרים. גם אם יש נשים שמרגישות תשוקה מאוד חזקה למתוק, כדי להיזהר מהפרזה. עדיף להימנע מצריכת סוכרים נקיים ולעומת זאת, חשוב להגביל את צריכת הברזל. בשר אדום, עלים ירוקים, אלה דוגמאות טובות למקורות ברזל לנשים בהריון. בתקופה זו גופך מנצל את מאגרי הברזל וכדי שתרגישי רעננה ולא תשושה, וכדי למנוע אנמיה, תצטרכי להוסיף לפחות 50 אחוז לצריכת הברזל שלך. תזונה נכונה מפיחתה סוכרת בהיריון וגם עליה מוגזמת במשקל. את לא אמורה לאכול כפול מהרגיל. בממוצע, 200 – 400 קלוריות נוספות מספקות את הערך המוסף שהעובר זקוק לו. וממה צריך להימנע באופן מוחלט? למשל ממאכלים נאים כגון סושי או בשר ללא צליה או אפוי רק למחצה. גם מביצים לא מבושלות צריך להימנע, ביצה רכה או עוגות מביצים לא מבושלות, לא בזמן ההיריון.

פשטידת טונה מעולה ולא משמינה

את לא חייבת לטרוח עם בישול דג טונה, כדי ליהנות ממתכון מנצח ומומלץ. לצורך הכנת פשטידה מעולה, שמספקת לך המון אומגה 3 בדגים וגם ברזל ועוד דברים טובים הצטיידי במצרכים הבאים: בצל קצוץ, עלי תרד, שקדים טחונים או לחילופין אגוזים, חמאה, ביצה, שתי קופסאות של טונה, שמנת מתוקה, מלח ופלפל לפי הטעם. אופן ההכנה: תחילה מטגנים את הבצל בחמאה. כשהבצל מתרכך מוספים מהתרד, לאידוי. מכניסים לקערה את כל המרכיבים האחרים ומערבבים היטב. לאחר שנוצרת עיסה חלקה, מוסיפים את התרד המאודה. לאחר מכן, לאפות עד להזהבה, כ-30 – 40 דקות.

סלט טונה גרסה ראשונה

המצרכים: ביצים קשות, אבוקדו רך שנחשב ובצדק מזון עשיר במגנזיום, טונה מקופסא, עשבי תיבול, בצל קצוץ דק, מיץ לימון ותבלינים לפי הטעם. אופן ההכנה: מועכים היטב את האבוקדו, מבשלים ביצים קשות ומועכים גם כן. מערבבים את הביצים המעוכות עם האבוקדו והטונה, עד שמתקבל סלט אחיד. כעת מוסיפים את התבלינים, מיץ הלימון, המלח, הפלפל, בצל קצוץ וכל תיבול אחר שאוהבים. מערבבים לפני ההגשה. מעולה לצד צנים, בסנדוויץ' או כמתאבן לארוחה.

סלט טונה גרסה שניה

גרסה נוספת ושונה לחלוטין של סלט מרענן עם טונה, שמאוד מומלץ לנשים בהיריון מוכן גם הוא ללא מאמץ מיוחד. המצרכים: ביצים, תפוחי אדמה, עגבניות, בצל, טונה מקופסא, זיתים, תבלינים לפי הטעם, שמן (עדיף שמן זית). אופן ההכנה: מבשלים את תפוחי האדמה עד להתרככות. מבשלים את הביצים, צריך לוודא שהן לא נשארות רכות למחצה. את העגבניות, הזיתים, תפוחי האדמה, הביצים והבצל חותכים לפרוסות יפות או לקוביות, בהתאם לצורת ההגשה הרצויה לכם. ניתן להגיש את המנה בצורה של שכבות או כסלט מעורבב ואחיד. מומלץ לבזוק מעל את הטונה והזיתים, מה שמעניק כיף גדול לעיניים. ניתן לתבל עם עשבי תיבול, מלח ופלפל לפי הטעם, שמן זית, מיץ לימון או חומץ.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x