מקור לחלבון בריא ואפילו ברזל – טונה!

אנשים רבים סובלים ממחסור בברזל וכדאי לתת על כך את הדעת. מחסור בברזל יכול לגרום לעייפות, תשישות רבה ואפילו סימפטומים נוספים הקשורים עם אנמיה. כאשר מוסיפים לכך את הצורך לספק לגוף בקביעות, חלבונים איכותיים וחומצות אמינו, הפתרון הוא פשוט. טונה! אמנם שימורי טונה אינם שייכים למשפחה של מאכלים עם אומגה 3 אבל מדובר במקור טבעי ובריא להמון חלבון. במקביל, זהו מזון המכיל ברזל, שכדאי לשלב בתזונה השבועית של כולם, מבוגרים וילדים כאחד.

אומגה 3 או חלבון, מה בדיוק הגוף צריך? צריך גיוון!

בדגים מסוימים אפשר למצוא תכולה גבוהה של אומגה 3. בדגים אחרים, ניתן למצוא תכולה גבוהה של חלבון ותכולה נמוכה מאוד של שומנים. אמנם טונה משימורים בארץ איננה נחשבת לעשירה מאוד באומגה 3, אבל יש בה מקורות לאבות מזון אחרים, נחוצים ומזינים. במילים אחרות, אם אתם צורכים דגים אחרים, עדיין כדאי לשלב במקביל גם את דגי הטונה הטעימים והבריאים. הכל עניין של מינון והכלל הוא – גיוון.

החשיבות של חומצות שומן בלתי רוויות קשורה עם מנגנונים ביולוגיים שונים ואספקת חלבונים מדי יום חיונית להתפתחות השרירים וגם לתהליכי ריפוי טבעיים ואפילו שיקום מפגיעות, מפציעות וממחלות. גיוון בתזונה מסייע לכל אחד ולכל אחת, לשמור על בריאות, איכות חיים ורמת גבוהה של אנרגיות לאורך היום.

טיפים למאכלי טונה טעימים

ומה שטוב במיוחד עם הדג הזה, שניתן בקלות להכין ממנו שפע של מאכלים, ללא קושי ובזמינות גבוהה. למשל:

  • סלטים טריים – אפשר לשלב נתחי טונה בהירה וטעימה, בסלט ירקות עשיר.
  • עם ירקות מוקפצים – כדי שיהיה מעניין, אפשר לפעמים לגוון עם ירקות מוקפצים, בשילוב נתחי טונה. אפשר טונה בשמן זית, כך שנהנים משומנים בריאים במיוחד.
  • ביצים עם טונה – סלט ביצים עם טונה מהווה שילוב נהדר של חלבונים, ברזל וטעם טוב. מתאים גם כמנת הגשה לאורחים בכל אירוח.
  • קציצות טונה – אלה קציצות מהירות הכנה, שניתן להכין בצ'יק צ'ק בתנור או לטגן במחבת. יש מתכונים מעניינים לקציצות בסגנון דמוי קבב או בתבלינים יותר פיקנטיים למי שאוהב חריף.
  • בכריכים נהדרים – הדג הטעים הולך נהדר באין ספור כריכים. אפשר לשלב עם חסה טרייה, פרוסות עגבנייה, חצילים וטחינה. ניתן בטוסטים חמים בשילוב זיתים, תירס ואפילו רוטב פיצה למי שאוהב.

אכלו מזין ובריא

נסו לענות בכנות על השאלה הבאה – מתי בפעם האחרונה קראתם את כל הערכים התזונתיים באוכל שאתם קונים? מסתבר שהרבה אנשים לא באמת יודעים מה כתוב בתוויות של ערך תזונתי טונה, מה כתוב על אריזות האורז או מהו אפילו הרכב הלחם שהם אוכלים. מחסור במרכיבים מזינים נוצר כאשר אנשים לא מקפידים עם אוכל מאוזן. במיוחד כאשר מצרפים זאת לאורח חיים מהיר, הרבה אוכל מחוץ לבית וחוסר זמן לבשל, נוצר המחסור.

אם אתם או הילדים שלכם לא אוכלים מספיק דגים, אגוזים, זרעים וכיוצא באלה, זה לא בריא, לא מומלץ ואפשר לשנות. הטיפול הוא פשוט – לשלב מרכיבים טעימים וזמינים בארוחות שלכם. אפילו אם אתם מדי פעם לוקחים אוכל מהיר הכנה למשרד, תוכלו לנסות פתרונות כמו לאנץ' בוקס של סטארקיסט, שכוללים שילוב טוב למדי בין הטונה שכולנו מכירים לבין תוספת חמה כגון אורז, קינואה וכו'. כמה רגעים במיקרוגל וזה מוכן, כך שאפילו אם אין לכם זמן לבשל, הפתרון נמצא לפניכם.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x