חשיבות שילוב טונה בתפריט לדיאטה

דג הטונה הוא אחד הדגים הנפוצים בעולם, ויש לזה סיבה מצוינת. טונה נגישה לכולנו ונחשבת לדג בריא ומזין במיוחד. בשל היתרונות התזונתיים של הטונה, טונה היא בחירה מצוינת לשילוב בתפריט לדיאטה ולשילוב בכל ארוחה במהלך היום.

אז למה בעצם כדאי לשלב טונה בתפריט הדיאטה?

לשילוב טונה בזמן דיאטה יש מספר סיבות עיקריות: טונה היא מקור מעולה לחלבון בעל ערך תזונתי גבוה, ובנוסף היא מספקת חומצות אמינו חיוניות הנדרשות לתחזוקת רקמות ושמירה על חוזק גופני. ניתן לבחור מתוך מספר רב של סוגי טונה, כולל טונה במים, טונה בשמן או שמן זית, דבר המאפשר לנו בחירת הטונה המתאימה ביותר למה שאנחנו אוהבים ולדיאטה הספציפית.

הטונה  גם מכילה חומצות שומן אומגה 3 החשובות לבריאות הלב והמערכת העצבית, והיא עשירה בוויטמינים ומינרלים כמו בוויטמין D, בוויטמין B12, בוויטמין B6 ובסלניום. הטונה נמנית עם מקורות טבעיים של אנטי-אוקסידנטים, המסייעים להגן על התאים מפני נזקי חמצון.

ואולי הכי חשוב בדיאטה – מבחינת קלוריות, טונה במים היא בחירה מצוינת ועם מעט קלוריות, המספקת תחושת שובע לאורך זמן ובכך לסייע בשמירה על הדיאטה. חשוב לזכור ולשים לב איך משלבים את הטונה בתפריט, תוספות לטונה כמו שמן או לחם יוסיפו למספר הקלוריות בארוחה.

עובדים על שיפור הכושר הגופני? אתם צריכים טונה

  1. חלבונים, חלבונים, חלבונים! לכל מי שמתאמן, בין אם לצורכי דיאטה או לצורך שיפור הכושר הגופני, החלבון המצוי בטונה מספק לשרירים ולרקמות הגוף את חומר הבניה העיקרי הנדרש לתיקון ובניית מסת השריר. שילוב טונה בתפריט היומי מסייע לשריר להתחדש מהר יותר לאחר אימון.
  2. חומצות שומן אומגה-3: הטונה מכילה חומצות שומן אומגה-3 החשובות לבריאות הלב .
  3. הספקת אנרגיה: הטונה מספקת אנרגיה בצורה מהירה ונגישה בצורה נוחה עם כל ארוחה. החלבון והשומן שבטונה יכולים לתרום לתחושת שובע לאורך זמן גם לאחר אימון אינטנסיבי, ולסייע בשמירה על הדיאטה והכושר הגופני.
  4. תמיכה בתפקוד הגוף: הוויטמינים והמינרלים בטונה כמו ויטמין D, ויטמין B12 וסלניום משפרים את פעולת התפקוד הנוירולוגי והמטבולי בגוף.

שילוב טונה בתוך תפריט אימונים ודיאטה יכול לשפר את בניית השרירים, את הכושר הגופני ואת הביצועים הפיזיים.

תשלבו את הטונה בתפריט שלכם

ניתן להשתמש בטונה במגוון מתכונים מעניינים ואפילו לקחת לאנץ' בוקס לדרך. הנה כמה אפשרויות שיאפשרו לכם ליהנות במהלך הדיאטה:

סלט טונה: סלט טונה הוא מנה קלילה ומרעננת, שניתן להכין אותה במגוון רחב של וריאציות. ניתן להוסיף לסלט טונה ירקות, פירות, אגוזים, קטניות, ועוד.

טונה מוקפצת: טונה מוקפצת היא מנה טעימה ומהירה להכנה, שניתן להגיש אותה עם אורז, פסטה, או ירקות.

טונה אפויה: טונה אפויה היא מנה טעימה ועשירה, שניתן להכין אותה בתנור הביתי. ניתן להוסיף לטונה אפויה ירקות צלויים, תבלינים, או רטבים.

טונה בסנדוויץ': טונה היא מרכיב פופולרי בסנדוויצ'ים. ניתן להשתמש בטונה להכנת סנדוויצ'ים מחיטה מלאה או כסלט לצד צנימי לחם קל.

איך מכינים סלט טונה עם ירקות שכיף לאכול?

  • 2 קופסאות טונה סטארקיסט
  • 1 חסה קצוצה
  • 2 מלפפונים חתוכים
  • 2 עגבניות חתוכות
  • חצי בצל סגול קצוץ
  • חופן פטרוזיליה קצוצה
  • 1 כף מיץ לימון
  • 1 כף שמן זית
  • מלח ופלפל לפי הטעם

 

מערבבים את כל החומרים בקערה גדולה, מתבלים במלח, פלפל, מיץ לימון, ושמן זית ומגישים עם קרוטונים או לחם קל.

תהנו!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x