באנר תועלות סלמון

ויטמין D – מי אמר שחייבים להיחשף לשמש?

הטעות הכי שכיחה בנוגע לויטמין D  היא שבארץ שלנו אין מחסור בויטמין D כי ארצנו שטופת שמש וידוע שהוא יכול להיווצר לבד בגוף כתוצאה מחשיפה לשמש.

אך האמת היא שבארצנו נפוץ מאוד המחסור בויטמין D, היות וכדי שיווצר בגוף מהשמש יש לצאת לשמש בזרועות חשופות למשך 20 דקות מצטברות ליום, בלי קרם הגנה ובין השעות 11:00-16:00, 3 עובדות שלרב לא מתרחשות בקרב רב האנשים שיותר ויותר מגנים על עצמם בפני השמש.

 

למה ויטמין D כ"כ חשוב?

לויטמין D תפקידים רבים בגוף. תפקידו העיקרי הוא בשמירה על בריאות העצמות ולאחרונה בתקופת הקורונה, דובר בו רבות בשל יכולתו לשפר את תפקוד מערכת החיסון ובעיקר להקטין זיהומים בדרכי הנשימה.

היות ונמצא קשר בין מחסור בויטמין D לתחלואה וסיבוכים מקורונה והיות וכ-80% מהאוכלוסייה המבוגרת ושיעור דומה באוכלוסייה הכללית, סובלים מצריכת חסר ורמות גבוליות ונמוכות של ויטמין D  בדם, יצא משרד הבריאות עם נייר עמדה בהמלצה גורפת ללקיחת תוסף של 1000-800 יחידות ויטמין D ליום בעיקר לקשישים ולמי שאינו חשוף לשמש, ללא בדיקה מוקדמת.

בנוסף ממליץ כמובן משרד הבריאות, על שמירה על תזונה ים תיכונית המתבססת על דגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות, מעט מוצרי חלב, דגים, ושמנים בריאים.

אחת הדרכים לעמוד בהמלצות משרד הבריאות לצריכת דגים בתזונה הים תיכונית, היא ע"י אכילת דגים כגון סלמון. 

100 גר' סלמון אפוי מכיל בין 70-100% מההמלצות היומיות לצריכת ויטמין D (*לפי תוכנת צמרת של משרד הבריאות) וארוחה מסדרת "סלמון מיקס" תכיל בהתאם 30-42% מההמלצות היומיות לצריכת ויטמין D.

סידרת " MIX סלמון" הינה גם דרך נהדרת לשלב סלמון בתפריט בקלות ובמגוון טעמים כחלק מארוחה מוכנה ומזינה שמכילה גם תוספת של פחמימה וירק. 

הארוחה מגיעה באריזה נוחה וקלה לפתיחה ולמרות היותה בקופסה היא אינה מכילה חומרים משמרים.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x