קציצות טונה ברוטב עגבניות – איך לא חשבנו על זה קודם?!

המגוון העשיר של מאכלים שנקלטו במטבח הישראלי מעניק לכל אחד את האפשרות למצוא די בקלות את המנה הישראלית האהובה עליו במיוחד. קציצות שייכות לסוג המיוחד של המנות שכמעט אי אפשר בלעדיהן. הן קלות מאוד להכנה. הן בריאות מאוד וניתן להעניק להן המון המון וריאציות. אם בשבילכם קציצות זה רק בקר טחון או עוף טחון, הגיע הזמן להכיר משהו אחר. מי קבע שקציצות חייבים להכין דווקא מבשר? הפעם נבשר לכם על משהו שאתם חייבים לנסות – קציצות טונה ברוטב עגבניות. ואם נראה לכם שזו מנה מסובכת להכנה, יש לנו בשורות בשבילכם. זה ה כל חוץ מאשר מסובך.

קציצות טונה ברוטב עגבניות ולא להאמין כמה שזה פשוט

הרעיון שנמצא מאחורי קציצות טונה ברוטב עגבניות פשוט למדי. אם דגים זה מאוד בריא ולאכול טונה כולנו אוהבים, אז למה לא לשלב? למה לא לוותר על הבשר ולהחליף אותו פשוט בטונה? במקום בשר טחון, שילוב של עוף והודו או הודו ובקר, הבסיס לקציצות יהיה הפעם טונה. ואם מכינים קציצות טונה מקופסא, הרי שאפילו לא צריך לטחון. כל מה שצריך זה לפתוח קופסת שימורים (או כמה קופסאות, בהתאם למספר הקציצות הרצוי) ועל סמך חומר גלם זה לערבב את יתר חומרי הגלם שמהם אתם מכינים קציצות.

כן, קציצות טונה ברוטב עגבניות זה עד כדי כך פשוט עד שלא צריך אפילו להשתמש במעבד מזון. פשוט מרסקים בפומפייה בצל אחד או שניים. אפשר להוסיף גם מעט תפוח אדמה מבושל ומרוסק אם אוהבים או להוסיף מעט גזר מרוסק בפומפייה (או במעבד מזון, אם ממש מתעקשים). לכל זה מוסיפים כמובן ביצים טריות וגם פירורי לחם. את כל הכבודה הזאת מערבבים היטב היטב, מוסיפים תבלינים או עשבי תיבול לפי הטעם והכל כמעט מוכן. כל מה שצריך זה לאפות בתנור או לטגן במחבת וזה כמעט הכל. ואם מכינים כמות גדולה, אין שום בעיה לשמור לאחר כך. מתי שרק תרצו יהיו לכם קציצות טונה מקופסא – פשוט לחמם ולהגיש.

הסוד הוא ברוטב העגבניות

אם הרעיון הבסיסי נראה לכם ואם הבנתם עד כמה שזה פשוט, תוגלו לגשת ישר להכנה. אם תרצו למצוא מתכון לקציצות טונה בתנור משום שאתם אוהבים לעבוד עם הוראות מאוד מדויקות, לא תמצאו כל קושי. מגוון עצום של מתכונים, בווריאציות שונות תמצאו בספרי הבישול או באתרי המתכונים. עד מהרה תיווכחו כי המתכונים ברובם דומים למדי והם כולם מאוד קלים להכנה. לא צריך מרכיבים מיוחדים ובמידה רבה – הסוד טמון ברוטב שאתם מכינים.

מתי מוספים את רוטב העגבניות

הרעיון הוא בעצם מתי להוסיף את הרוטב. הדרך הטובה ביותר להכנת קציצות טונה ברוטב עגבניות היא קודם כל להכין את הקציצות. רק לאחר שהקציצות מוכנות (ולא משנה אם מטוגנות או אפויות בתנור), מכינים את הרוטב ומבשלים מספר דקות ביחד. הבישול של הקציצות המוכנות ביחד עם הרוטב הסמיך והעשיר הוא שנותן את הטעם המושלם.

אפשר להשקיע ברוטב עגבניות עשיר, המבוסס על עגבניות טריות. אם רוצים, אפשר להשתמש ברוטב מוכן, מאחד המותגים המובילים. לרוטב הזה תוכלו להוסיף שום או צ'ילי. אפשר להכין רוטב שהוא נוטה לחריף או נוטה למתקתק. הקציצות הן ניטרליות בטעמן כך שהן קולטות היטב כל סוג של טעם. היופי הוא שניתן לגוון ולהכין בכל פעם רוטב מעט שונה. כך, המנה זוכה בכל פעם לאופי אחר. חשוב גם להוסיף כי התוצאה בריאה מאוד ומתאימה מאין כמוה להורים, לילדים ולכל המשפחה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x