הכנת סטייק טונה

המאה ה-21 כבר הוכתרה בתואר "עידן המידע", בזכות היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו למצוא מידע רלוונטי לגבי כמעט כל נושא בעולם. הגישה הנוחה והמהירה לאינפורמציה מאפשרת לנו לקבל החלטות מושכלות יותר, ובפרט אפשר לראות את המגמה הזו בתחום הקולינרי.

כולנו, או לפחות רובנו, מודעים יותר מבעבר למה נכנס לנו לגוף – הן מבחינת חומרי הגלם והן מבחינת התוצר הסופי. יותר ויותר בני אדם בוחנים בקפידה את הערכים התזונתיים של המאכלים האהובים עליהם, ובוחרים את אלה שהם לא רק טעימים אלא גם מספקים תועלת בריאותית.

הידע הרב שנמצא בכל פינה באינטרנט גם מאפשר לנו לשכלל את היכולות הקולינריות, ולהכין עוד ועוד מטעמים, כולל כאלה שבעבר רק שפים מנוסים ידעו להכין. סטייק טונה הוא דוגמה מצוינת לשתי המגמות הנ"ל, ובעמוד זה תמצאו גם הסברים לגבי אופן ההכנה הנכון של המנה, וגם פירוט של התועלות הבריאותיות שלה.

איך מכינים סטייק טונה בקלות ובמהירות?

הכנת סטייק טונה היא בסופו של דבר פעולה פשוטה יחסית.

השלב הראשון הוא ייבוש מלא של כל הנתחים. המים והרטיבות פוגמים בצריבה, ולכן לא כדאי לדלג על השלב הזה שמתבצע באמצעות נייר סופג.

לאחר ספיגת הרטיבות, על-מנת שאפשר יהיה להפוך את הדג לסטייק בלי שהוא יהיה יבש, נדרש שמן. חשוב לשים לב שהדרך הנכונה להכין את סטייק הטונה היא לשמן את הדג ולא את המחבת (שימון המחבת עלול להוביל לשריפת שמן ולטעמי לוואי לא נעימים, ואילו שימון הדג הופך אותו לרך ועסיסי).

המחבת המתאימה היא מחבת עם פסים מסוג נון סטיק. מחממים אותה עוד לפני שמניחים עליה את הדג הבשרני – נדרשות לכך בערך 3 דקות על להבה גדולה.

עוד דגש חשוב הוא להימנע מהגעה למצב וול דאן. הדג אינו שומני, ולכן זמן רב מדי על המחבת עלול להוביל לייבוש יתר ולהתקשות של הסטייק. המטרה היא להגיע למצב שבו החלק החיצוני צרוב היטב ואילו החלק הפנימי נשאר רך, ואפילו נא במידה מסוימת.

הערכים התזונתיים של סטייק טונה

כל המנות שמבוססות על הדג הפופולרי – סלט טונה, פילה טונה, סנדוויץ' טונה וכמובן הסטייק – הן מנות קלילות יחסית, ובפרט בהשוואה למנות שמבוססות על בשר של עגל, פרה או חזיר. בהתאם ניתן לשבוע, ולקבל כמות יפה מאוד של חלבונים, גם בלי תחושת מלאות היתר שמאפיינת לפעמים ארוחות כבדות.

בנוסף כדאי להכיר את כל התועלות הבריאותיות שבאכילת טונה: מלחמה יעילה יותר של הגוף בדלקות ובזיהומים, סילוק רדיקלים חופשיים (שגורמים להזדקנות מואצת של תאים רבים ובפרט פוגעים בעור הפנים), שמירה על בריאות הכליות, שיפור תפקודי מוח שונים, הקטנת הסיכון ללקות בניוון מקולרי (מחלת עיניים קשה שעלולה להוביל אפילו לאובדן ראייה), הסדרת לחץ הדם, סיוע בהתאוששות יעילה אחרי אימונים גופניים והעלאת רמת האנרגיה בגוף.

בזכות כל התועלות הנ"ל תזונאים רבים ממליצים על אכילת סטייק טונה ומאכלים אחרים על בסיס הדג.

אילו ויטמינים ומינרלים יש בדג טונה?

כל התועלות הנ"ל נובעות מהעובדה שבכל 100 גרם טונה יש מעט מאוד שומן (פחות מגרם אחד) והרבה מאוד חלבון – כ-25 גרם (הכמות המדויקת משתנה בהתאם למוצר הספציפי ולצורת ההכנה). בטונה יש גם 3 מק"ג ויטמין B12, 13.3 מ"ג ויטמין B3, ויטמין B6 וכן מינרלים רבים: אשלגן, מגנזיום, ברזל, אבץ, זרחן, סלניום (80.4 מק"ג) ונתרן.

כמו כן מעניקה אכילת סטייק טונה ערך תזונתי חשוב נוסף: חומצות השומן אומגה 3.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x