האם כדאי לאכול במינון מאכלים שנחשבים בריאים?

למאכלים רבים יש תווית של מאכלים בריאים אך גם אותם חשוב לצרוך במתינות ולא להגזים באכילתם כיוון שלכל אחד מהם יש גם תכונות שהן מועילות פחות לגוף. 

מאכלים בריאים שיש לאכול אותם באופן מדוד 

מי שבוחן את ההרכב של מאכלים שמשויכים לקבוצת ירקות ופירות, מחליט מאילו מהם הוא יכול לצרוך כמות גדולה ומאילו מהם עדיף לצרוך כמות קטנה.

בירקות כמו תירס, יש כמות גדולה של סוכר ולכן אינו מתאים לאדם שמבצע הליך של דיאטה, בדלעת יש הרבה קלוריות אך מעט סוכר, הגזר משפר את איכות הראייה אך עם זאת יש בו גם הרבה קלוריות וגם ריכוז של סוכרוז, יין אדום מומלץ לשתות עד שתי כוסות ביום וזאת אף על פי שיש לו יתרונות בריאותיים רבים, כמו מניעה של מחלות לב והפחתת הכולסטרול. 

נתונים מפתיעים יש גם לירקות כמו אבוקדו שיש בו חומצות שומן בלתי רוויות ולכן מצד אחד הדבר מפחית את כמות הכולסטרול, אך המגמה היא לצרוך פחות שומנים. שמונים אחוז מהרכבם של האגוזים הם שומן ולכן גם אותם כדאי לצרוך באופן מדוד ולא בכמויות גדולות. בסלק יש הרבה פחמימות וסוכר ובבטטה האהובה יש הרבה פחמימות וגם קלוריות.

בכל המאכלים הללו, אנשים ששומרים על בריאותם סיגלו לעצמם את דפוסי ההתנהלות והם צורכים כמויות נורמטיביות ולא מעבר לכך. בדרך זו התזונה שלהם מאוזנת והם מקדישים חשיבה לכלל המוצרים שנכנסים לגופם. גם עוף צורכים במידה למרות שישב בו מינרלים חיוניים, חלבונים וויטמינים. 

צריכה של טונה 

אחד המאכלים החיוניים בישראל ובעולם הוא טונה, הן כתבשיל ובעיקר בקופסאות השימורים. לטונה יש יתרונות רבים כיוון שיש בה נוגדני חמצון, חומצת שומן, סלניום, אומגה 3, חלבון, ברזל, ויטמינים  וגם ניאצין, זרחן, אשלגן, מגנזיום ועוד. כל התכונות הללו הן חשובות ומסייעות מאד לכל אדם שמעוניין לשמור על בריאותו וגם להפחית ממשקל גופו.

לטונה יש תכונות ייחודיות כמו מניעה של התפתחות של זיהומים, דלקתיות, סרטן, תנודות בלחץ הדם, שמירה על בריאות הלב, חיזוק המערכת החיסונית ומתן אנרגיה כללית משמעותית לגוף, שמירה על בריאותן של העיניים, העצמה של תפקוד המוח, שמירה על התפקוד ועל הבריאות של בלוטת התריס ושיפור בפעילותן של הכליות. 

ההמלצות לגבי צריכת טונה בהירה בשימורים במים היא על פי משקל הגוף של כל אדם, לדוגמה מי ששוקל 70 ק"ג יכול לצרוך 3.5 קופסאות שימורי טונה בשבוע ומי שמשקלו הוא 90 ק"ג יכול לצרוך 4.5 קופסאות שימורי טונה בכל שבוע.

אחרי ארוחה מצוינת, אין כמו לגימה של כוס קפה משובח אשר הוכן מקלייה של פולי קפה טריים בעלי ארומה משובחת. קפה איכותי הוא בריא מאד ומשמש גם ספורטאים ששומרים על תזונה מאוזנת במצבים רבים. חשוב לצרוך קפה איכותי ולא להפריז עם הכמות שלו.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x