דרכים לבשל דג טונה

רובנו נוהגים לאכול טונה לאו דווקא לאחר בישול ארוך. כריך עם נתחי טונה ישירות מהקופסא, ביחד עם בצל קצוץ, קצת מיונז, תבלינים, חסה ועגבניה, הופך בקלות למעדן שערב לכל חך. גם טונה מעוכה עם ביצה קשה או עגבניות מגורדות מקבל צורה שונה ומעניינת. למרות זאת, אפשר גם אחרת. אפשר להפוך את המצטרך המזין, הטעים והבריא הזה לארוחה משוכללת על ידי טכניקות כגון צליה, אפיה או בישול. נסביר על בישול דג טונה והכנה בדרכים שונות, שיגלו לכם עולם שלם של טעמים נהדרים.

הבישול בדרך לקציצות נהדרות בכמה צורות

רוצים לדעת איך מבשלים דג טונה והופכים אותו לקציצות נהדרות שאי אפשר להפסיק לקחת מהן ביס אחרי ביס? צורת ההכנה הרבה יותר פשוטה מכפי שחשבתם. כל מה שצריך לדעות זה להוציא את הטונה מקופסת השימורים. מעכו היטב את הנתחים הקטנים והוסיפו בקערה כמה מרכיבים שנותנים לקציצה הזאת נפח טעים. הוסיפו פירורי לחם וביצים טרופות. הוסיפו את מיטב התבלינים שאתם אוהבים. אפשר להכניס פנימה עשבי תיבול, נגיעות של תיבול חריף ואפשר להכניס גם בצל מטוגן. ופה מגיע השיא. את הבלילה הופכים לכדורים בגודל של הקציצות שאתם אוהבים. כעת אתם יכולים להחליט על שתי דרכי בישול אפשריות. דרך אחת היא לבשל את הקציצות בשמן. לאחר הטיגון מספיגים את השמן ומגישים לצד מנת חלבון או פחמימות, סלט קטן (מתכון לסלט טונה וביצים מעולה תוכלו למצוא כאן) וכדומה. אפשרות אחרת היא להכין את הקציצות בתנור. הניחו אותן על נייר אפיה ואפו כעשר דקות מכל צד. ניתן להכין בנפרד רוטב טעים ולהגיש את הקציצות עם הרוטב מעל. רוטב עגבניות או רוטב שום, רוטב עם ירקות מבושלים, בקיצור, מה שאתם אוהבים.

כך תהפכו טונה לקבב להיט

חשבתם שקבב זה בשר? בלי יותר מדי מאמץ, תהפכו את הטונה לקבב נהדר. את הקבב מכינים מטונה מעוכה היטב, בצץ קצוץ, פטרוזיליה, שום חתוך קטן, עגבניה שקוצצים קטן, פלפל ומלח. מכינים קציצות בצורה של קבב ושולחים לצריבה קטנה על מחבת גדולה, עם טיפ טיפה שמן זית. את הקבב הזה אפשר להגיש לצד סלט טרי, עם טחינה טובה. מתחשק לכם משהו יותר מושקע, אפילו יוקרתי? כעת נסביר איזו אפשרות נוספת עומדת לרשותכם.

להפוך טונה לסטייק לעניין

על השאלה איך מבשלים דג טונה אפשר לענות בהרבה מאוד צורות. את צורת ההכנה הבאה והמעניינת מאוד אנו מציעים לכם לקחת לכיוון של סטייק. הבשר של הדג הזה מאופיין בעסיסיות טובה ועם הכנה נכונה, אפשר להפוך אותו לסטייק טעים באופן מיוחד. את נתחי הדג צריך לייבש, לפני שמניחים את הדג על הגריל או על מחברת לוהטת. על מנת שהטונה לא תישרף ותקבל טעם חרוך, שמנו במעט שמן זית את נתחי הדג. אגב, זה לא משנה אם אתם משתמשים בדג קפוא ומופשר או בדג טרי, צלייה מדויקת תמיד תעשה לו טוב.

כמו בסטייק בשר, את סטייק הטונה שאתם מבשלים לא צריך לתבל יותר מדי. תיבול מאוד עדין מספיק בהחלט. מעט פלפל שחור גס ומעט מלח ישלימו את המנה הנהדרת. טיפ חשוב – אל תניחו את הנתחים על המחבת כשהיא קרה. תנו לה חימום קצר. את הצליה תכננו כך שהעסיסיות לא תלך לאיבוד. התוצאה לא צריכה להיות יבשה אלא רק מעט צרובה. את המנה הגישו לצד סלט קצוץ או תפוחי אדמה אפויים עם אפונה ירוקה בצד. מזליפים מעט מיץ לימון למעלה והטעם שווה ביותר – מעדן.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x