דגים בתוך לחמניות מקמח מלא

שמירה על תזונה איכותית חיונית לבריאותנו ומשפיעה על מצב רוחנו. המזון שאנו אוכלים ממלא תפקיד בלעדי באספקת החומרים המזינים הדרושים לגוף כדי לתפקד ולשמור על בריאות טובה. אחת הדרכים להשיג תזונה מאוזנת היא על ידי שילוב דגים בארוחות. דגים הם לא רק מקור לחלבונים ולטעם משובח, בנוסף הם גם עשירים בחומרים מזינים רבים. כעת נסביר על יתרונות התזונתיים של דגים, עם דגש על טונה בהירה. כמו כן נתאר את השילוב המצוין בין דגים לבין לחמניות מקמח מלא.

דגים – הם טעימים ובריאים

תזונאים ושוחרי בריאות נוהגים להלל דגים כמזון על, בזכות הפרופיל התזונתי שלהם. ראשית, זהו מקור מצוין לחלבון איכותי, עשיר בחומצות אמינו הנחוצות לתפקודי גוף שונים. עם זאת, דגים מכילים גם חומצות שומן אומגה 3 שטובות לבריאות הלב ולתפקוד המוח, אבל זה לא הכל. כדאי לאכול דגים בתוך לחמניות מקמח מלא, בפרט טונה בהירה, מפני שזה מקור טוב לחלבון רזה. בכל ביס תקבלו הרבה חומרים מזינים חיוניים. הידעתם? מנה של 75 – 85 גרם טונה בהירה מכילה כ-20 גרם חלבון והיא מקור לוויטמינים כדוגמת B12 ו-D. זו בחירה תזונתית מצוינת למי שמעוניין להגדיל את צריכת החלבון שלו תוך שמירה על המשקל, חלק חשוב מתזונה מאוזנות.

דגים ולחמניות קמח מלא עם כל היתרונות

בעוד שהמילוי של הלחמנייה שלכם חשוב, גם בחירת הלחמנייה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הבריאות של הארוחה שלכם. לחמניות מקמח מלא, העשויות מקמח מלא ולא לבן, מציעות מספר יתרונות (לעומת אלו מקמח לבן).

  1. קמח מלא עשיר יותר בסיבים תזונתיים. כלומר אלה לחמניות שמסייעות לעיכול, תורמות לשמירה על רמות כולסטרול בריאות ונותנות תחושת שובע למשך זמן רב יותר.
  2. קמח מלא שומר על יותר מהחומרים המזינים של הדגנים, כגון ויטמינים מקבוצת B, ברזל ומגנזיום, בהשוואה לקמח הלבן מעובד שקיים בלחמניות רגילות.
  3. קמח מלא מאופיין באינדקס גליקמי נמוך. כלומר הלחמנייה עוזרת לשמור על רמות סוכר יציבות יותר בדם. כריך כזה בעצם עוזר למנוע את העייפות שלאחר ארוחה עם הרבה פחמימות.

רעיונות טעימים לכריך טונה עם לחמניות מקמח מלא

ארוחת לחמנייה עם דגים יכולה להיות מהירה וקלה להכנה, פחות או יותר בדומה לארוחת לאנץ' בוקס. כדאי מפעם לפעם להתפנק עם כריך מושקע, כגון למשל:

  • טונה אבוקדו – מועכים אבוקדו בשל, מוסיפים שימורי טונה, כוסברה קצוצה, מיץ לימון וקורט מלח. המילוי משתלב באופן מושלם עם הטעם האגוזי של לחמניות מקמח מלא.
  • טונה טוסט – מכינים סלט טונה (טונה מעורבבת עם מיונז, חרדל דיז'ון וחמוצים קצוצים). ממלאים בלחמניות מלאות, בתוספת גבינה מגוררת, ומכניסים לטוסטר או לתנור עד שהגבינה נמסה.
  • טונה ים תיכונית – ערבבו שימורי טונה עם מלפפון קצוץ, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, בצל סגול וגבינת פטה טעימה. מוסיפים קצת שמן זית ומפזרים בנדיבות אורגנו ומכניסים את כל הטוב הזה בלחמנייה מלאה.
שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x