בריאות 360: טונה ומיינדפולנס – נפש בריאה בגוף בריא

במאה ה-21 כולנו, או לפחות רובנו, מודעים לקשר ההדוק בין הגוף לבין הנפש, ולצורך לתחזק נכון את שניהם. הפתגם "נפש בריאה בגוף בריא" מצוטט לעיתים קרובות, ועוד ועוד מחקרים מציעים דרכים יעילות לשמור על הנפש והגוף בריאים.

בפרט אנחנו יודעים שאיזון נכון של כל מערכות הגוף תלוי באספקת ויטמינים ומינרלים חיוניים. דג טונה עשיר במרכיבים איכותיים ולכן מסייע לנו לחיות נכון. מעבר לתזונה מדויקת, כדאי להשקיע גם ישירות בנפש – שיטת המיינדפולנס מסייעת לנו להגיע לשלווה אמיתית ודרכה לבהירות מחשבתית וחיים טובים יותר באופן כללי.

טונה – ויטמינים מקבוצת B, מינרלים חשובים ואומגה 3

סיבה אחת לאכילת טונה היא הוויטמינים שהוא מספק לגוף שלנו. בפרט יש בדג כמות נאה של ניאצין, הלא הוא ויטמין B3, וכן B12 וגם B6.

הניאצין חשוב לנו משום שהוא מעורב בייצור הורמונים שונים, משפר את התנועה של הדם ברחבי הגוף, מוריד את רמת הכולסטרול המזיק ומסייע למטבוליזם. רמה נמוכה מדי של B3 עלולה לשבש את תפקודה של מערכת העצבים, לפגום בזיכרון ולייצר חוסר שקט.

ויטמין B6 עוזר למערכת החיסון להילחם במזיקים השונים שחודרים לגוף. רמה נמוכה מדי של ויטמין זה עלולה לבוא לידי ביטוי במצב רוח ירוד ואפילו בדיכאון, מבלי שכלל נדע שזו הסיבה. גם לוויטמין B12 חלק מרכזי בתפקודה של מערכת העצבים, ומחסור בו עלול ליצור בלבול, ובגיל מבוגר גם דמנציה.

המינרלים העיקריים שיש בדג טונה הם זרחן, סלניום, אשלגן ומגנזיום. עוד מרכיב מועיל הוא אומגה 3 בדג – חומצת שומן שמשפרת את התפקודים הקוגניטיביים.

מיינדפולנס – לראות את העולם בלי הפרעות ומיסוכים

שילוב טונה בתזונה משפר תפקודים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים. על-מנת לשדרג עוד יותר את החיים כדאי להוסיף לשגרה גם תרגול קבוע של מיינדפולנס – שיטה אפקטיבית להפליא להשקטת התודעה (הרועשת למדי אצל רובנו) ולפיתוח היכולת לראות את המציאות בלי רעשי רקע והפרעות. השקט והשלווה שמקנה תרגול מיינדפולנס מסייעים לקבלת החלטות טובות יותר ומסלקים מהחיים מתחים לא הכרחיים.

אסור לשכוח שכושר גופני ושמירה על בריאות פיזית לא מספיקים לשמירה על חיים בריאים ויציבים. אם התודעה והנפש שלנו לא שקטות ומאוזנות, הדבר הזה יבוא לידי ביטוי גם במצב הפיזי שלנו, לא משנה כמה נשמור על כושר ותזונה נכונה. לכן חשוב לתחזק גם את הגוף וגם את הנפש.

התרגול של השיטה מתאים לכל אחד ואחת, ולא דורש אמצעים מיוחדים – פרט לכמה דקות פנויות ביום. על-מנת להפיק מקסימום תועלת, מומלץ להתחיל את התרגול בעזרת נשות ואנשי מקצוע מנוסים. כך לדוגמה קורס מיינדפולנס ב-minding מספק כלים פרקטיים שבעזרתם ניתן לבצע נכון את הטכניקה, וליהנות מנפש בריאה ומגוף בריא.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x