למה מומלץ לאכול טונה אחרי טיול אופניים

טיולי אופניים הפכו כבר מזמן לטרנד הסוחף אלפי ישראלים בכל ימות השבוע ובעיקר בסופי השבוע. מכיוון שמדובר באימון כושר מצוין, יש לשים לב לתזונה לאחר הרכיבה.

רוכבי האופניים הפכו לחבורות מגובשות אשר חולקות מידע בתחומים שונים. בין היתר הם מדברים על המאכלים הנכונים ביותר שכדאי לצרוך לאחר האימונים כמו טונה וחלבונים נוספים. הם אלופים ברכיבה ובידע על ציוד לרוכבי אופניים, כל אחד מהם יכול להסביר אילו סוגי אופניים מומלצים לכל סוג של רכיבה בכביש או בשטח ואילו תוספות שימושיות כדאי לרכוש כדי ליצור חווית רכיבה מושלמת בכל תוואי נסיעה.

תזונה מומלצת לאחר הרכיבה

ההמלצה היא לאכול פחמימה עם אינדקס גבוה כדי שהגוף יבין שהרכיבה הסתיימה וכעת זה הזמן לבניית השריר. השילוב המנצח הוא פחמימות וחלבונים כמו מנה בשרית ואורז, לחם עם טונה ועוד.

ההעדפה היא לצרוך חלבן מן החי לצורך העלאת מסת השריר כיוון שיש בו כמות גדולה של חומצת אמינו וגם חומצת האמינו לאוצין אשר היא זו שיוצרת את הבנייה של השרירים. בין המאכלים המכילים חלבון מן החי אפשר למצוא את מוצרי הבשר כמו בשר בקר, דגים כמו טונה וסלמון מוצרי עוף, טופו, קטניות, סויה, ביצים ומוצרי חלב.

המטרה היא למלא שוב את מאגרי האנרגיה בגוף ולהעניק לו אפשרות להתאושש מהאימון ולצבור כוחות לקראת האימון הבא.

החשיבה הנכונה היא לאכול את רוב המזון במהלך היום ולהקפיד לאכול בערב ארוחה קלה יחסית כמו ביצה, סלט וטונה.

טונה – הבחירה הנכונה לאחר אימון אופניים

אכילת טונה בתום אימון אופניים היא אחת האלטרנטיבות המוצלחות ביותר מכיוון שמדובר בחלבון המושלם. כיוון שיש בו כ 25 גרם חלבון רזה ובטיב מעולה אשר מכיל וויטמינים ומינרלים הנחוצים לגוף כמו אבץ ויטמין12 B  סלניום, ברזל וחומצות שומן אומגה 3 , יש בה מעט פחמימות ומעט כולסטרול.  מכלול זה הופך את הטונה למאכל המומלץ ביותר לאחר אימוני כושר וטיול אופניים.

קופסת הטונה תמיד זמינה במזווה ותוך דקות אפשר ליהנות מארוחה מזינה ומשביעה. אף על פי שמדובר בקופסת שימורים, אין בטונה חומרים משמרים וכך נשמרים הערכים התזונתיים באופן זהה לאכילת דג טרי.

אפשר לבחור בטונה במים או טונה בשמן שיש בה כמות גדולה יותר של קלוריות. חשוב לגוון ולאכול בכל פעם סוג אחר של טונה כדי ליצור טעמים חדשים בכל פעם, כמו שמן זית או שמן קנולה.

ציוד לרוכבי האופניים

כדי לשמור על רכיבה נוחה ובטוחה, חשוב לרכוש ציוד לרוכבי אופניים שהוא איכותי. רוכבים רבים קונים מכנסיים וחולצות ייעודיות אשר מאפשרות להם רכיבה נוחה במיוחד הן בדגמי החורף והן בדגמי הקיץ ונעזרים בקסדה איכותית ובטוחה המגנה עליהם, במקרה של תאונה או החלקה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x