איך מטפלים בדג טונה?

דגים מאוד טעים ובריא לאכול. זו הסיבה לכך שמסעדות הדגים בארץ זוכות להצלחה עצומה. אבל בגלל התפיסה שמאוד מסובך לטפל בדגים, הרבה אנשים לא כל כך מתעסקים בהכנה של מנות דג בבית. למי יש כוח להתחיל להתעסק עם עצמות קטנות? אבל האמת היא שאפשר להכניס דגים לתפריט, גם בלי להסתבך יותר מדי בטיפול, בהכנה בבישול או בצליה. במיוחד הדבר נכון כאשר מדובר על הדג הפופולרי כל כך בארץ – הלא הוא טונה.

הכי פשוט לטיפול ולהכנה

בהמשך נסביר שגם מתכוני טונה שנראים מסובכים יכולים להפוך למאוד פשוטים. אבל לפני שנדבר על בישול דג טונה הבה נזכור כי הצורה הכי פשוטה לטיפול והכנה היא פשוט על ידי שימוש בטונה מקופסא. את הנתחים הטובים שיש בקופסא, שימורים בשמן או במים, לא חייבים לבשל, לא חייבים לטגן ולא חייבים לצלות. אפשר כמובן להעביר את הדג טיפול נוסף, להעשרת הטעמים המוכרים אבל זה ממש לא חובה.

מה יותר פשוט מאשר לקחת דג טונה, ישר מהקופסא, ולמעוך ביחד עם ביצה קשה וקצת מיונז? צ'יק צ'ק מקבלים יופי של מנת טונה וביצה קשה שאפשר להוסיף בין שתי פרוסות לחם או לצד תפוחי אדמה. ומה יותר פשוט מאשר לקצוץ כמה ירקות, להזליף קצת שמן זית, להוסיף מלח ותבלינים ומלמעלה לרוקן ישירות טונה שעברה לא יותר מאשר סינון. את הסלט הזה קל להכין שכל ילד יכול. הוא טעים, בריא וחוץ מזה, הוא אפילו דיאטטי.

טיפול לא מסובך – יאללה למחבת

כעת, איך מטפלים בדג טונה שרוצים להפוך לקציצה? האמת היא שגם פה הטיפול פשוט יחסית. אולי זה לא עד כדי כך מהיר כמו להכין סלט קטן, אבל זה גם לא לוקח יותר מדי זמן וגם לא טרחה. בסך הכל, מרוקנים את הטונה לקערה ומועכים במזלג. מוסיפים ביצה טרופה ותבלינים. מוסיפים פירורי לחם ואת הכל בוחשים ויוצרם צורה של קציצות או קבב. עכשיו רק מחממים שמן במחבת ומטגנים. דקות ספורות וכל הקציצות מוכנות. אפשר גם אחרת – במקום לטגן במחבת אופים בתנור. דקות ספורות וגם במקרה הזה הקציצות מוכנות.

איך לטפל בדג קפוא

פעם, כדי לפתוח קופסת שימורים של טונה היה צריך קצת להתאמץ ולהשתמש בפותחן קופסאות. כיום, הקופסאות אפילו לא מחייבות מינימום מאמץ משום שהן נפתחות בשנייה, במשיכה של הלשונית. אבל מה אם מתחשק לנסות לטפל בדג, לא מתוך קופסא אלא בנתח גדול שלם? בארץ אפשר להשיג טונה קפואה, אפילו שהיא פחות פופולרית בהשוואה למטבח במזרח הרחוק. אבל תופתעו לגלות שהטיפול בדג לא יותר מדי מסובך. תחילה צריך להניח לדג להפשיר. אחר כך, יבשו היטב את הדג אם אתם רוצים לצלות אותו על מחבת. הטיפול לא מסתיים פה. כדי שהדג לא ייספג בשמן אבל גם לא יישרף, מרחו את הנתח מכל הכיוונים בשמן זית. לבסוף, הטיפול מסתיים עם צליה קצרה. לא יותר מדי אחרת הנתח הופך ליבש ולא מספיק עסיסי.

למה הישראלים כל כך אוהבים טונה מקופסא

עכשיו ברור שהטיפול בדג הטונה פשוט להפליא, במיוחד כאשר יש לנו את הקופסאות האהובות מוכנות לאכילה. בטיפול לא צריך להסיר מהדג את העור (לא כולם מסתדרים עם זה). הטיפול לא מצריך מכם להתחיל לפלט את הדג ולהסיר עצמות קטנות ולא סימפטיות. כל המאמץ מסתכם בלהחליט איזה מתכון מתחשק לכם היום. אחת כך פותחים קופסא וטיפה אחר כך אפשר לפתוח שולחן ונהנים ממנה סימפטית, לא מכבידה ובריאה. בתיאבון!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x