להכין קציצות טונה ברוטב, ללקק את האצבעות

טונה הינה אחד מדגי המים המלוחים האהובים ביותר. זהו דג טעים מאוד, עשיר בחומצות שומן בריאות וחלבונים. למרות שניתן להשיג נתחי טונה קפואים, בישראל הרבה יותר מקובל לצורך נתחי טונה מוכנים למאכל, בשימורים. אין יותר פשוט מאשר הכנת כריך איכותי וטעים על בסיס טונה ומיונז. אך מסתבר כי גם להכין קציצות טונה ברוטב זה ממש לא עניין מסובך. אם אתם רוצים ארוחה טובה, קלה ומזינה, ללקק את האצבעות, אין כל בעיה.

קציצות טונה ברוטב בשתי גרסאות מקובלות

אם חשקה נפשכם בקציצות טעימות, חשוב שתדעו שיש שתי גרסאות אפשריות להכנת קציצות טונה ברוטב. הגרסה הראשונה מתאימה לאנשים שרוצים קציצות טונה מטוגנות. הגרסה השנייה מתאימה לאנשים אשר מעדיפים להימנע או להפחית בצריכת אוכל מטוגן. מסתבר שאת הגרסה הלא מטוגנת, כלומר אפויה בתנור, אפשר להציע באירוח, אפילו לילדים, וגם זו דרך ללקק את האצבעות בהנאה. הדבר היפה הוא שבעזרת אותו המתכון אפשר להשתמש גם לגרסה המטוגנת וגם לגרסה הבלתי מטוגנת. כל ההבדל הוא שהקציצות האפויות מונחות בתנור ונאפות כעשר דקות מכל צד. לעומת זאת, הטיגון מתבצע במחבת, בשני הצדדים, עד שמתקבל צבע מעט שחום ונאה.

קשה להאמין כמה שזה פשוט

אין ספק שאפשר להכין קציצות טונה ברוטב בגרסאות משודרגות, עם רוטב גורמה מיוחד. אבל ממש כפי שאפשר להכין סלט טונה משודרג וגם אפשר להכין אותו גם בגרסה מהירה והרבה יותר פשוטה, כך גם הקציצות. אם חשבתם שזה מסובך, תתקשו להאמין עד כמה שזה פשוט, קל לביצוע אבל הכי חשוב, טעים להפליא.

קחו 2 או 3 קופסאות טונה, מהסוג האהוב עליכם. אפשרי בשמן או במים, מה שאתם רגילים. את הנתחים יש לרסק ולמעוך במזלג ולשים בקערה. הוסיפו גם בצל קצוץ, מעט פירורי לחם וביצים טריות. תבלינים אתם יכולים להוסיף לפי הטעם. מלח או מלח ופלפל. אם רוצים יותר, ניתן להוסיף גם עשבי תיבול קצוצים. מהתערובת שערבבתם יוצרים קציצות עגולות, לא גדולות. לאחר מכן, פשוט מטגנים במחבת טיגון קצר או אופים בתנור, מעל נייר אפיה (למניעת הידבקות).

רוטב יצירתי או רוטב מהיר

כדאי לדעת שלמרות שאנו ממליצים לכם כאן על הכנת קציצות טונה ברוטב, את הקציצות המוכנות אפשר בהחלט לאכול כפי שהן. אפשר לאכול אותן לצד סלט ירקות טרי או לצד ירקות מבושלים. כמה מחברינו הטובים ביותר נוהגים לאכול את הקציצות הללו ליד פסטה, סלט חצילים או תפוחי אדמה אפויים בתנור. אחרי שאמרנו את מה שאמרנו, נספר שבעזרת רוטב טוב וסמיך לפי הטעם, אפשר לשדרג את הארוחה הזאת לכדי מנת פאר של ממש. אגב, אם רוצים קציצות סוג א', יוקרתיות יותר, אפשר לומר, ניתן לעשות שימוש בנתחי פילה. פילה טונה מעודן, לטעם מעודן.

על הקציצות תוכלו לצקת רוטב שהוכן בקפידה או כזה שהוכן במהירות. הגרסה המהירה, שאהובה מאוד על ילדים, כוללת רוטב בסיסי של עגבניות. טגנו מעט בצל עד ל הזהבה. הוסיפו למחבת עגבניות חתוכות (טריות או משימורים). חיש קל הרוטב מוכן. אפשר להוסיף לרוטב גם שיני שום. אם רוצים טעם פיקנטי או חריף, ניתן להוסיף גם פלפלים חריפים מהסוג שאתם אוהבים. במקום זאת, ניתן להוסיף כפית של סחוג לרוטב המתבשל. לגרסה פשוטה, ניתן פשוט לצקת רסק עגבניות. אפשרות אחרת הינה להוסיף רוטב מוכן, שקונים בצנצנות. ניתן להשתמש במתוכנים יצירתיים גם של רטבים יותר מתוחכמים. והרי לכם ארוחה טובה, מזינה, בריאה ומהנה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x