תזונה מאוזנת היא חלק חשוב באורח חיים בריא, גם לנו וגם לילדינו. יחד עם זאת בתוך היום יום ההתארגנות בבוקר לגן, לבית הספר ולעבודה הרבה פעמים היא מרוץ נגד הזמן. במקרה כזה בדרך כלל הכי קל למרוח שוקולד בפיתה, ולשלוח את הילדים למסגרות החינוך. דעו לכם כי הכנת סנדוויץ' בריא ואיכותי יכולה להיות מהירה, קלה ונעימה.

הכנת לו"ז שבועי לכל יום

כדי למנוע בזבוז זמן בבוקר אפשר לתכנן עם הילד מראש לו"ז שבועי של כריכים, לרשום אותו בצורה נאה על דף או בריסטול ולתת לילד לקשט אותו. תלו אותו על המקרר או במקום בולט אחר במטבח. כך תוכלו לארגן את הכריך בזריזות וביעילות, ולשתף את הילד בהכנת הארוחה. רעיון יעיל נוסף הוא הכנת הכריך ערב קודם, ושמירתו ארוז במקרר.

הכנת כריך בריא

דיאטנים רבים ממליצים להכין את הכריך היומי משלושה מרכיבים- דגן מלא, מנת חלבון רזה וירק. וכמובן לצרף אליהם מנת פרי ובקבוק מים (לא שתיה ממותקת). אפשר בקלות לשחק עם שלושת המרכיבים האלה, ולהכין תפריט כריכים מגוון לכל ימות השבוע.

מומחים לתזונה ממליצים להורים להכין כריכים בריאים כדי לדאוג לבריאות הילדים ולספק להם את אבות המזון בארוחת עשר בזמן הלימודים. לכן, כריך טונה נחשב לאחד המומלצים, את הטונה הטריה והירקות האיכותיים כדאי לרכוש בחנויות המתמחות, כדאי לדעת כי שוק תל אביב מציע תוצרת חקלאית טרייה, לרבות דוכנים של ירקות ופירות אורגניים, וכן דוכני וחנויות מזון בהם ניתן למצוא גם טונה טרייה, אך הדרך הפשוטה ביותר היא לרכוש טונה בקופסאות שימורים מתוצרת מותג מוכר.

דגנים מלאים

לפי המלצות משרד הבריאות האמריקאי והישראלי רצוי שהלחם/ פיתה/ לחמנייה יהיו מקמח מלא. זאת מכיוון שהפחמימות שבהם מתפרקות יותר לאט, ויוצרות תחושת שובע לזמן ארוך יותר. בנוסף הקמח המלא מכיל יותר ויטמינים ומינרלים, כיוון שיש בו את קליפות גרעיני הקמח. אם ילדכם לא מתחבר לטעם של הקמח המלא אפשר לעשות את המעבר בהדרגה- להרכיב כריך מלחם אחד מלא ואחד לבן, ובהדרגה לעבור לשניהם. רצוי לחשוף את הילדים כבר בגילאים הצעירים ללחם המלא, כדי להרגיל לטעם, וכמובן לשמש דוגמא אישית לכך.

הכנת הכריך

אז איך מרכיבים את הכריך? לחם/ לחמנייה מקמח מלא, מנת החלבון הרזה יכולה להיות טונה, ביצה קשה או חביתה, גבינה צהובה דלת שומן, וירקות משלימים- מלפפון, חסה, גמבה, עגבנייה. אם הילד לא אוהב ירקות בכריך אפשר לסדר אותם בקופסא משלימה ליד. מנת הפרי יכולה להיות תפוח, אגס, נקטרינה או כל פרי אחר שילדכם אוהב.

מתכונים לסנדוויץ' טונה

את כריך הטונה הבסיסי והנפוץ אפשר לשדרג בסלט טונה טעים תוצרת בית. בתחילה מוסיפים לטונה מיונז, ולאחר מכן מוסיפים קוביות קטנות של ירקות כגון מלפפון חמוץ, גמבה, בצל ירוק ותירס. לשדרוג נוסף אפשר להוסיף מעל סלט הטונה פלחי עגבניות שרי או פרוסות חציל קלוי. בתאבון!!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x