החשיבות של אכילת טונה לפני פעילות אקסטרים

 

לדג הטונה המשומר יש יתרונות רבים: הוא נגיש, מוכן לאכילה, משביע ולא יקר. העובדה שניתן לאחסן אותו לפרק זמן ארוך רק מוסיפה על יתרונותיו, ועל כן לא מפתיע שאפשר למצוא אותו כמעט בכל בית ובני המשפחה נהנים מהאופציה של אכילת טונה בארוחות רבות. מבחינה תזונתית הוא נחשב לבריאותי ודיאטטי והוא מקור מצוין לחלבונים, כ – 25 גרם חלבון רזה ואיכותי בכל קופסת טונה. החלבונים חיוניים בין היתר לבניית השרירים, לחיזוק מערכת החיסון וגם להרזיה. הטונה מכילה גם חומצות שומן מסוג אומגה 3 שהן חשובות לבריאות הלב וכלי הדם, התפקוד הקוגניטיבי ועוד, ויטמינים D, A וויטמינים מקבוצת B ומינרלים כמו ברזל, אבץ, נתרן, אשלגן, זרחן, סלניום, יוד וסידן.

 

אף על פי שהטונה משומרת בקופסה, בשר הטונה לא עובר עיבוד או הוספת חומרים למעט מלח ומשרה של מים או שמן. בנוסף לכך, הטונה שומרת על הערכים התזונתיים כמו של הדג הטרי ואף אינה מכילה חומרים משמרים משום שהעיקור נעשה על ידי חימום בחום. לאור כל היתרונות הללו אכילת טונה היא האפשרות המתאימה ביותר לשילוב בארוחה לפני היציאה לפעילות אקסטרים כמו גלישת רוח, גלישת גלים או רכיבה על אופניים חשמליים 48 V . זו הסיבה שאפשר לראות את החבורות של רוכבי האופניים נהנים מארוחה משביעה לפני היציאה לפעילות הספורטיבית, כשהם מחסלים כמה קופסאות טונה עם ירקות, גבינה, או כל תוספת אחרת שאהובה על כל אחד מהם.

 

אכילת טונה באופן קבוע

 

יש רוכבים שמעדיפים דג טונה מבושל ואחרים מעדיפים אכילת טונה מתוך קופסת טונה בשמן, שמן זית או מים. ההעדפה היא אינדיבידואלית על פי טעמו הקולינרי של כל אחד מהם. בהשוואה בין הערכים התזונתיים של דג טונה טרי ומשומר, נמצא שהדג הטרי וזה המשומר במים, דומים בערך הקלורי, ברמות השומן הרווי, הכולסטרול והחלבון שבהם. בטונה בשמן, יש כצפוי יותר קלוריות ושומן רווי. בחירה בטונה במים על פני טונה בשמן חוסכת כמעט 5 גרם שומן וכ-100 קלוריות לקופסה. אם בכל זאת קיימת העדפה לטונה בשמן, עדיף לבחור בשמנים האיכותיים יותר, למשל טונה בשמן זית כתית מעולה, או טונה בשמן קנולה, הידועים בתועלות הבריאותיות שלהם.

 

היתרון של טונה בקופסת שימורים

 

בגרסת קופסת השימורים יש יתרון, היות שבקופסה משולבים בדרך כלל סוגים צעירים וקטנים יותר של טונה, ולכן הם נוטים להכיל פחות כספית מאשר פילה טונה קפוא או טרי.

 

פעילות אקסטרים ענפה

 

מי שעוסק בפעילות אקסטרים לעיתים תכופות, מקפיד מאד על התזונה שלו. לכן הוא מעוניין לאכול רק מוצרים שיש בהם ערך תזונתי גבוה כמו אכילת טונה שיאפשרו לו לבצע את פעילות האקסטרים ללא חשש. כאשר הגוף בנוי כראוי מבחינת מסת שריר, יש חוזק ואיתנות ולכן הסיכוי לנזק בעת הפציעה פוחת.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x