החשיבות של טונה ומאכלים אחרים להתאוששות מאימון גופני

המטרה העיקרית של האימון הגופני היא לאתגר את הגוף וזאת על מנת לגרום לו להתחזק, להיראות טוב יותר ולעמוד באתגרי החיים.  

האימון הגופני וחיזוק הגוף

בעת אימון גופני אנו מפעילים עומסים על השרירים ומערכת השלד, דבר אשר מוביל ליצירת קרעים קטנטנים ברקמות שלנו. תהליך זה מורה לגוף לבנות מערכת חזקה יותר שתצליח לעמוד בעומסים שונים. בעת ההתאוששות מהאימון הגופני, הגוף חייב לבנות ולחזק את השרירים והמערכות השונות וזאת על מנת שיעמדו בעתיד בעומס. רוב האנשים סבורים שהכושר משתפר בעת האימון הגופני ולכן הם אינם מקדישים תשומת לב לכל הקשור אל ההתאוששות מאותו אימון גופני, וזוהי הטעות שלהם.

התאוששות מאימון גופני

התאוששות מאימון גופני חשובה מאין כמוהה. בעת ההתאוששות מתרחשים תהליכי בנייה והתחזקות אשר כה חשובים לגוף ולכן ההתאוששות חשובה לא פחות מהאימון עצמו. ההתאוששות בנויה משני מרכיבים:

  • שינה – השינה מאפשרת לגוף לתקן את הנזקים שנוצרו בעת האימון הגופני. שינה של שמונה שעות תאפשר לגוף לעבור את התהליך הדרוש לו. באם אינכם ישנים יותר משש שעות בלילה, תוכלו להשלים את החסר, בשנת צהריים.
  • מזון – בכדי לתקן את הנזקים שנגרמו לרקמת השריר בעת האימון הגופני נדרש חלבון, כמו למשל טונה או מוצרי חלב הכוללים סידן וחלבון. חשוב מאוד לשלב כ – 1.2-2 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף. מומלץ לשלב חלבונים מן החי , כמו למשל טונה, ביצים, מוצרי חלב ובשר, שכן אלו מכילים חומצות אמינו חשובות. דבר חשוב אותו יש לקחת בחשבון הוא שהחלבון נספג טוב יותר אם אוכלים אותו עם פחמימות. 

מאכלים ותוספים אותם חשוב לצרוך לאחר אימון גופני

כאמור, המטרה של ארוחה לאחר אימון היא לעזור לגוף למלא את אותם מאגרים לו הוא זקוק, לתקן נזקים ברקמה של השריר ולסייע לגוף לקראת האימון הבא. לכן, חשוב לאכול ארוחה שתכלול חלבונים ומעט פחמימות. רצוי להתחיל במנת פחמימות מיידית לאחר האימון וכשעה עד שעתיים לאחריו לאכול ארוחה מסודרת הכוללת חלבונים (טונה, מוצרי חלב המכילים חלבון וסידן, ביצים, פסטרמה, סויה) ופחמימות. 

מזונות נוספים שיעזרו לכם בהתאוששות מאימון גופני הם מזונות המכילים אומגה 3, כמו למשל אגוזי מלך, זרעי פשתן ודגים שונים. פירות וירקות אשר עשירים בויטמינים ונוגדי חימצון. קטניות, שכן הן דלות שומן, לא מכילות כולסטרול, עשירים בנחושת, אשלגן, סידן איכותי ועוד. פירות יער אשר עשירים בויטמין סי ומסייעים בשמירה על רמת הקולגן. מזונות ירוקים המכילים כלורפיל אשר מסייע בחידוש הרקמות וריפוי דלקות ומוצרי חלב המכילים סידן אשר נחשב למינרל חשוב מאוד לגוף האדם. אז שיהיה אימון נעים!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x