רוצים שהם יאכלו בריא? קציצות טונה לילדים ואתם מסודרים

כל הורה היה רוצה שהילדים יאכלו אוכל יותר מגוון ויותר בריא. לפעמים זה נדמה כמו משימה בלתי אפשרית. יש ילדים שבשום פנים ואופן לא מוכנים לאכול בשר שאיננו בצורה של שניצל או נקניקיה. יש ילדים שבשום אופן לא מוכנים להתקרב לדגים. אבל מה, כמעט כל הילדים שאנו מכירים אוהבים או לפחות מחבבים קציצות. אז למה לא לנצל את העובדה הזאת ולהכין להם קציצות, אבל קצת אחרת? אם גם לילדים שלכם לא יזיק לגוון קצת את האוכל, נסו להכין עבורם קציצות טונה לילדים. הן די פשוטות להכנה (ויש אומרים אפילו פשוטות מאוד). הן מאוד בריאות ויש בהן ערכים תזונתיים מעולים. והן גם הולכות נהדר עם כל מיני סוגים של תוספות שהילדים אוהבים.

קציצות טונה לילדים והחלבון כבר בפנים

למרות שאין זה דבר חדש, תמיד כדאי להזכיר שהמומחים והתזונאים ממליצים שלא לצרוך בשר יום יום. לא חייבים להיות צמחונים אדוקים בכדי להבחין כי משפחה ישראלית ממוצעת צורכת בשר, המון בשר. קציצות טונה לילדים, שיכולות אגב להיות טובות גם עבור הנערים המתבגרים ואפילו בשביל המבוגרים, מאפשרות לוותר מפעם לפעם על הבשר ולקבל יופי של ערכים תזונתיים.

אילו מן ערכים תזונתיים יקבלו הילדים שלכם כאשר הם נהנים מארוחה של קציצות טונה לילדים? קודם כל חלבון, הרבה מאוד חלבון. טונה הינו דג גדול, דג ים בעל תכולת חלבון גבוהה מאוד. מכיוון שכך, טונה יכולה להחליף בלב שלם מזונות אחרים שמצטיינים בהרבה חלבון, כגון בשר או ביצים וזה מספיק כדי להוות ארוחה מלאה מבחינה זו. בנוסף, מדובר בדג שאיננו שמן ומאידך יש בו חומצות שומן בריאות, התורמות להתפתחות המוח.

קל להכין, טעים לילדים

רוצים גם? כפי שתראו בקלות, קציצות טונה לילדים זה דבר שקל להכין. גם אם אתם ההורים הכי עסוקים בעולם, זה לא מסובך בכלל. ואם הילדים שלכם מוכנים לעזור, תוכלו להכין את הקציצות הללו ביחד, תעסוקה, חוויה ותקשורת על הדרך – מה רע? אגב, את המתכון שלהלן ניתן להכין בשתי צורות, לבחירה. את הקציצות אפשר לטגן בשמן או, כפי שנראה כאן, אפשר גם לאפות בתנור. קציצות בתנור הן, מטבע הדברים, יותר דיאטטיות ונחשבות לעוד יותר בריאות.

כדי להכין קציצות טונה לילדים תצטרכו קופסה של שימורי טונה. בנוסף, יש צורך בפירורי לחם, ביצה, מלח ופלפל. כדי להוסיף מתיקות וצבע, ניתן להוסיף רסק עגבניות וגם מעט סוכר. אפשרות אחרת היא להשתמש בקטשופ ומעט דבש או סילאן.

אופן ההכנה פשוט להפליא. את כל המרכיבים הללו מכניסים לתוך קערה ומערבבים היטב. מהתערובת האחידה יוצרים קציצות בגודל שהילדים אוהבים. את הקציצות מניחים על גבי תבנית שרופדה בנייר אפיה (כדי שלא יידבק). את הקציצות נכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. כעת יש לאפות בתנור למשך 10 דקות ואז הופכים את הקציצות לצורך אפיה של הצד השני במשך פרק זמן דומה. יש להמתין עד שהקציצות מקבלות צבע זהוב ויפה.

קציצות לחובבי עגבניות

כפי שראינו, בתוך הקציצות ניתן לשים מעט רסק עגבניות או קטשופ. אבל אם הילדים שייכים לזן שאוהב מאוד עגבניות, אפשר להכין גרסה משופרת של הקציצות הללו. כל מה שצריך לעשות זה להכין את אותן הקציצות בדיוק אך גם להכין בתוספת רוטב עגבניות טעים. את הרוטב מוזגים בנדיבות על גבי הקציצות המוכנות והרי לכם מנה לתפארת, קציצות טונה ברוטב עגבניות. אם אינכם יודעים כיצד להכין רוטב מסוג זה, הדבר פשוט ביותר ולא תתקשו למצוא מתכון מהיר לשם כך.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x