פשטידת טונה, כמה קל – ככה טעים

גם אנשים שאוהבים מאוד לבשל יודעים להוקיר את אותם המתכונים שעושים את החיים מאוד קלים. גם אנשים שנהנים לעמוד במשך שעות מול הסירים הרוחשים או יכולים לשקוד על מאפים שונים יודעים כי לפעמים כל מה שרוצים זה ארוחה קלה, מנה שלא קשה להכין אבל כזאת שהתוצאות ממש לא נראות ככה. אם חשבתם לעצמכם כי ארוחה קלה חייבת להיות לא יותר מכריך, הפעם נראה כיצד מכינים משהו בשיטת ערבב, הכנס לתנור ואפה. פשטידת טונה, אין יותר קל מזה. יחד עם זאת, זו גם ארוחה מאוד מאוד טעימה.

פשטידת טונה שמתאימה גם לאירוח 

לפני שניגש לעניינים ונראה איך מכינים בלי הרבה בלגן פשטידת טונה קלה נרצה לספר גם למי היא מתאימה. היא פשוט מצוינת לארוחת ערב קלה ואפילו כמנה עיקרית, עם סלט בצד או ירקות קלויים, תפוחי אדמה בתנור או מנה של פסטה. פשטידת טונה יכולה להתאים מאוד לארוחה משפחתית נעימה וזו גם מנה שאפשר לארוז ולקחת לעבודה או לפיקניק. כמו כן, זו בהחלט מנה ייצוגית, כלומר כזאת שמתאימה גם לאירוח. בפינת האוכל, במרפסת, בגינה על הדשא, פנקו את עצמכם ותיהנו.

מהם החומרים שצריכים

את החומרים שצריכים בכדי להכין פשטידת טונה בתנור כמעט בטוח שיש לכם בבית, ממש עכשיו. לא צריך בשביל זה לערוך קניות בחנויות מיוחדות או לפנות למעדניות שמוכרות כל מיני מרכיבים אקזוטיים במחירים מפולפלים. לפני שנראה איך מכינים פשטידת טונה, רשמו לעצמכם או הדפיסו את החומרים שאתם צריכים.

דבר ראשון, צריך כמה קופסאות של טונה. אפשר בשמן ואפשר גם במים. צריך גם כמה ביצים ושקית של פירורי לחם. דאגו גם לכמה בצלים, תבלינים בסיסיים כגון מלח ופלפל, גבינה לבנה, קוטג' וכן גבינה צהובה, עם תכולת אחוזי שומן שאתם מעדיפים.

אופן ההכנה

כעת תוכלו לראות בעצמכם עד כמה קל להכין פשטידת טונה טובה וטעימה. מכניסים לקערה את הטונה, את הגבינה הלבנה ואת גבינת הקוטג'. מוסיפים מלח ופלפל, את הביצים הטריות ואת פירורי הלחם. מערבבים את הכל עד שמתקבלת תערובת אחידה. קוצצים את הבצל ומטגנים קלות בשמן (המלצה שלנו – לכו על שמן זית איכותי). את התערובת שערבבנו קודם לכם נשים בתוך תבנית ומלמעלה נפזר את הבצל המטוגן. זה גם יפה וגם מוסיף טעם. מלמעלה נשים כעת את הגבינה הצהובה, אפשרי מגוררת. את התבנית מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות. זמן האפייה הינו כחצי שעה עד ארבעים דקות. כשצבעה של הפשטידה זהוב והיא אפויה היטב מבפנים – היא מוכנה.

קל מאוד גם לגוון ולשנות

כפי שראיתם, מדובר בפשטידה קלה מאוד להכנה פשוטה מאוד שפשוט אי אפשר לפספס. אבל חשוב לזכור שזו לא הדרך היחידה להכין פשטידה מעולה על בסיס טונה. אפשר בקלות רבה לשנות, לגוון ולשחק מעט עם המרכיבים כדי לקבל תוצאות בטעם שונה. למשל, אפשר להכין פשטידת טונה ותירס. פשוט צריך להוסיף תירס מקופסה לתוך התערובת. אפשר גם להוסיף לתערובת מרכיבים נוספים כדוגמת עירית. ואם מוסיפים טונה מעושנת או טונה בטעמים, גם אז מתקבלת תוצאה אחרת, נחמדה, טעימה וקלה להכנה.

דרך אחרת לשנות תהיה למשל להוסיף מעל הפשיטה זיתים ירוקים או שחורים חתוכים. ואם רוצים לשלב את הפשטידה בארוחה בשרית, גם לכך יש פתרון. אפשר לנסות פשטידת טונה פרווה שכן יש היום הרבה מאוד תחליפי גבינות למשל על בסיס סויה, שנותנים לפשטידה "גוף" שונה וטעם לא רע בכלל ולמעשה, טעים מאוד.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x