סלטים מהירים להכנה מטונה

נגיף הקורונה שעבר מעטלפים לתושבים בעיר סינית שרובנו מן הסתם בכלל לא הכרנו עד לפני מספר חודשים, ומהם לאינספור מקומות ברחבי העולם, שינה את החיים של כולנו. אין כמעט אדם שלא נדרש לשנות חלק גדול מההרגלים – כשמצד אחד לא קל להתרגל לשגרה חדשה ומצד שני זו הזדמנות מצוינת ללמוד דברים חדשים.

האתגר הוא גם קולינרי: היציאה לחנויות הצטמצמה ובמשלוחים לא תמיד יש את כל מה שאנחנו רוצים. בהתאם כדאי לתכנן את ההצטיידות, ואחד המוצרים הטובים ביותר לתקופה של מגפה ושל סגר הוא טונה – בזכות חיי המדף הארוכים והערך התזונתי הגבוה. אחת הדרכים הטובות ביותר לצרוך את הדג האהוב היא סלט שמבוסס עליו, כשיש שלל וריאציות שאפשר להכין.

טונה עם ירקות

המתכון הפשוט ביותר להכנת סלט טונה, וגם הטעים ביותר, הוא לחבר לנתחי הדג ירקות. מלפפונים, עגבניות, פלפל אדום, תירס מתוק, זיתים ירוקים או שחורים, קצת מיץ לימון ושמן זית – ויש לכם מנה מעולה.

היתרון הגדול של המתכון, מעבר לעובדה שהוא פשוט מאוד להכנה, ושהמרכיבים שלו נמצאים בכל בית, הוא הערך התזונתי. בנוסף לחלבון של הדג אתם מקבלים שלל ויטמינים ומינרלים מהירקות – בעגבנייה למשל יש ליקופן שהוא אחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר ולכן הוא מחזק את המערכת החיסונית, שומר על העור מפני נזקי השמש, מפחית את הסיכון ללקות בסרטן ועוזר אפילו למוח. בפלפלים יש ויטמין C שגם הוא חיוני לתפקוד מיטבי של מערכת החיסון ובמלפפון יש ויטמיני B חשובים.

סלטי טונה וביצים

עוד שילוב פופולרי הוא סלט טונה וביצה קשה. גם הכנת הסלט הזה פשוטה ומהירה, והוא מתאים גם לארוחת בוקר, גם לארוחת ערב, גם כמנה אחרי אימון גופני (צריכת חלבונים אחרי פעילות ספורטיבית היא חלק חשוב בבניית השרירים, בגלל שהם מספקים לשרירים את חומרי הבניין הנחוצים וגם מסייעים לגוף להתאושש מהאימון) וגם כארוחת צהריים בימים שבהם אי אפשר או לא רוצים להכין ארוחה שלמה.

סלט טונה עם ביצה קשה מכיל גם מלפפון חמוץ (למי שאוהב כמובן), ועוד תוספות אפשריות הן בצל ירוק, סלרי, פטרוזיליה, מיץ לימון ותבלינים לפי הטעם (פלפל שחור, מלח, צ'ילי לחובבי החריף ואפילו פפריקה).

השילוב המוצלח של טונה ומיונז

עוד שילוב שאהוב על רבים הוא סלט טונה עם מיונז. לסלט מהסוג הזה ניתן להוסיף גמבה קצוצה דק דק, בצל קצוץ, מלפפונים חמוצים (קצוצים גם הם) ופלפל שחור. חשוב לזכור שבמיונז יש כמות גדולה למדי של נתרן ושל שומן רווי – שניים מהמרכיבים הפחות מומלצים בתזונה ולכן אם אוכלים סלט טונה ומיונז כדאי להשתמש בלא יותר מכף אחת של הממרח הטעים אבל המזיק במינון לא נכון.

עוד המלצה היא להכין בדיוק את הכמות שרוצים לאכול – אם תרצו עוד, תמיד אפשר לפתוח עוד קופסה של טונה, שכן כאמור מדובר במוצר שנשמר לזמן ארוך מאוד.

הערכים התזונתיים של הטונה

לכל סלט טונה יש כמובן ערכים תזונתיים אחרים, בהתאם למרכיבים השונים של כל מנה. בכל מקרה מובטחת לכם ארוחה משביעה ומזינה בזכות הבסיס המוצלח. כאמור לדג טונה ערך תזונתי משמעותי – בטונה בהירה בשמן למשל יש 26 גרם חלבון לכל 100 גרם דג, כמות גדולה מאוד, ובנוסף בזכות המגוון הרחב של המוצרים יש גם בחירה של כמות הקלוריות והנתרן. מרכיב חיוני אחר הוא אומגה 3. האומגה 3 היא חומצת שומן חיונית שתורמת לתפקודים הקוגניטיביים, ובנוסף יש לה גם השפעה אנטי דלקתית.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x