כל מה שטוב בטונה

סטארקיסט למתאמנים

starkist_life_page_sport_5.9-z

כך תשרדו את החופשה באופן שלא יזיק לבריאותכם ומשקלכם

באדיבות רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט

הקיץ כבר כאן, הילדים בחופש והדילים לחופשה אטרקטיביים ביותר. אחד הנושאים המאיימים על שלוותם של שוחרי הבריאות והשמירה על המשקל הוא ההשמנה בחופשה. רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט, מציעה טיפים אשר יעזרו לכם לשמור על שגרת תזונה בריאה גם בחופשה.

כל עוד אנו מבססים את יכולתנו לשמור על אכילה בריאה בשגרה, כל יציאה מהשגרה תהיה מאיימת ומפחידה. במידה והמחשבה שתוביל אותנו תהיה שבכל רגע נתון אנו עושים כמיטב יכולתנו לבחור בתזונה הנכונה עבורנו ונאכל לפי תחושות הרעב והשובע הטבעיות שלנו, הרי שגם הימים החריגים לא ישפיעו באופן דרסטי על ההתנהלות שלנו.

הבעיה מתחילה כשאנחנו רואים בחופשה תרוץ לפרוק כל עול ולשבור גבולות שאנחנו שמים לעצמנו בשגרה. אנחנו מרשים לעצמנו לאכול "בלי חשבון" בסוג ובכמות האוכל דבר הגורם להרגשה לא טובה ויסוריי מצפון או לעלייה במשקל. המצב מחמיר כאשר אנו אומרים לעצמנו "לא נורא.. אחרי החופשה נחזור לשגרה..". למעשה זאת רק מניפולציה שאנחנו עושים על עצמנו המאפשרת לנו באותו רגע לאכול את כל מה שאנחנו לא רוצים ולא עושה לנו טוב.

שימו לב לתחושת השובע והרעב-  אפשר להגביר את תשומת הלב לאכילה בחופשה כי מן הסתם היא לא תתנהל באופן אוטומטי כפי שאנחנו רגילים, אבל כדאי לזכור שגם יציאה מהשגרה היא חלק מחיים נורמליים, והיא מסמלת את הגמישות והשונות שתמיד קיימים. לכן, הסממן העיקרי שלנו צריך להיות תחושות השובע והרעב, לצד השתדלות במידת האפשר לאכול אוכל בריא, תוך זכירה שאנחנו בחופשה ובאנו ליהנות!

אכילה ללא פחד- אפשר להגיד זהירות מהפיצוחים ומהאוכל במטוס בזמן טיסות לחו"ל, זהירות מנשנושים בנסיעות ארוכות ברכב, זהירות ממסעדות שלא מכירים, זהירות ממאכלים אתנים עתירי שומן וסוכר, זהירות מ"הכל כלול", תקחו רק מנה אחת במזנון החופשי וכדומה, ואכן, כדאי לנסות לממש את כל העצות האלו היות והן יכולות לעזור להגביר את תשומת הלב, אבל האמת היא, שאת כל זה היינו רוצים ממילא לעשות אם חשוב לנו לאכול בריא וזה פשוט לא צריך להיות שונה כשאנחנו בחופשה. חלק מהכיף של טיול הוא גם האוכל המיוחד שהטיול מציע, והעובדה שלפעמים נאכל קצת יותר מאכלים לא בריאים ועתירי שומן וסוכר ממה שקורה בשגרה שלנו. כל עוד נתייחס לכך בשוויון נפש ולא "נפחד" או "נעשה מזה עניין", החזרה לשגרה אחרי החופשה גם תחזיר אותנו להרגלי האוכל והמשקל שלנו אפילו אם זה האחרון מעט עלה (וזה בסדר..)

תכנון מראש יכול בהחלט להיות מועיל בשגרה והרבה יותר בחופשות. ניתן להצטייד במאכלים מהבית כמו טונה בקופסא או ממרחים ובכך למנע מנשנושים לא בריאים בנסיעות ארוכות ובמקומות נידחים ללא מסעדות או שאינם בעלי אופציות לארוחה מזינה.

חופשה נעימה וטעימה!

 

כתבות נוספות

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x