ארוחות עם טונה

לפעמים מתחשק להכין ארוחה מושקעת, אבל ממש. לפעמים כיף לחפש מתכונים משודרגים, להוציא את הסירים או את מחבתות, לקנות חומרי גלם יוקרתיים, לארגן תבלינים ולהוציא מתחת לידיים מנות פאר מדהימות. אבל לפעמים כשמגיעים הביתה עייפים, אין חשק להכין איזו ארוחה מסובכת, עם טכניקות בישול מסובכות. אפילו חובבי הבישול הכי גדולים רוצים מדי פעם פשוט להכין מנה בסיסית אך טעימה, בלי יותר מדי השקעה. אבל מה עושים אם בכל זאת רוצים להשתמש במוצרי בסיס שיש בבית וגם לגוון ולהכין אוכל מעניין? הפעם נראה כיצד אפשר לקחת מוצר בסיסי ובריא שיש בכל מטבח, הלא הוא דג טונה בקופסא, ולהכין ממנו המון סוגים שונים של ארוחות במגוון סגנונות.

פשטידה מכל מה שיש במקרר

מאכל מעולה שאיתו אי אפשר לפספס הוא פשטידה. והיופי שבפשטידה הוא שניתן לשים בפנים המון דברים שיש במקרר וכמעט תמיד תצא מנה נהדרת. למרות שאפשר להכין פשטידות יוקרתיות, עם חומרי גלם הכי יוקרתיים, אפשר גם להוציא מנה מעולה, מחומרי גלם בסיסים. אין שום בעיה לקחת למשל טונה, להוסיף בצל מטוגן, קצת קמח, תבלינים ועוד דברים טובים שאתם אוהבים. את הכל מערבבים, שופכים לתוך תבנית חד פעמית או פיירקס משומנת ומכניסים לתנור. כמובן, אפשר להשתמש גם במרכיבים אחרים שאוהבים, כגון תירס מקופסה, פטריות טריות או משומרות, פלפלים אדומים ועוד ועוד. אפשר להוסיף מיני גבינות ויש שאוהבים לשים פיסות של טופו, גבינה בולגרית וכן הלאה.

ארוחה מטוגנת ומשמחת נפש

סוג לגמרי אחר של ארוחה תוכלו להכין אם תקחו חומרי גלם שיש בכל בית, תטגנו בשמן עמוק ואת התוצאה המוזהבת תניחו בצלחת על נייר סופג. לביבות טונה נראות נפלא, הן טעימות ובריאות וחוץ מזה, אפשר להכין אותן בקלי קלות. אמנם לא כדאי להכין מנה שכזאת בכל יום ויום, אבל מדי פעם, להתפנק אם ארוחה מהירה ומטוגנת, זה בהחלט בסדר גמור. ואגב, אם אתם בכל זאת רוצים להימנע מטיגון, תוכלו למצוא מתכונים לא רעים של תחליפי לביבות, שאופים בתנור. אפשר להוסיף למנה תפוחי אדמה מגורדים, קישואים מגורדים, בטטה מגורדת, לפי מה שיש לכם בבית באותו רגע.

קציצות בתנור, ללקק את האצבעות

מנה נוספת, טעימה, טובה וקלה להכנה לוקחת אותנו לכיוון אחר שנקרא קציצות. ובגלל שקודם לכן דיברנו עם מנה טעימה אך מטוגנת בשמן, נספר לכם שאפשר להגיע לתוצאה מעולה בהכנה בתנור דווקא. באחריות – זהו חומר גלם שיוצא נהדר כמעט בכל דרך שלא תנסו. אם אתם לא מאמינים לנו, תוכל לעשות חיפוש קצר ולמצוא לא רק מתכון לקציצות טונה בתנור מסוג אחד אלא אפילו כמה וכמה גרסאות שונות. הטיפ שלנו – זכרו לחמם את הקציצות משני הכיוונים ועדיף להשתמש בנייר אפייה, למניעת הידבקות. אם רוצים, באותה ההזדמנות תוכלו גם לשים בתנור ירקות, כך שיתקבלו ירקות קלויים לתוספת עניין ולתוספת טעם.

כריך מדליק שתמיד טעים

אם רוצים ארוחה נפלאה ממש בצ'יק צ'ק, אנו ממליצים על כריך מדליק שתמיד טעים. פתחו קופסא של טונה. מערכו את נתחי הדג עם מזלג. בשלו ביצה קשה ולאחר מכן מעכו את הביצה וערבבו עם נתחי הדג. את כל הטוב הזה שימו בתוך לחמנייה טרייה או בין שתי פרוסות של חלה או בפיתה. תוכלו לשדרג את הכריך הזה עם בצל מטוגן או מלפפון חמוץ. אפשר להוסיף ממרחים שאוהבים, חסה או זיתים ירוקים.

פיצה ביתית בין רגע

מתחשק לכם פיצה אבל לא בא לכם להזמין הביתה? אם יש לכם בבית פיתה וגבינה צהובה, אתם מסודרים. קחו את הפיתה וחצו אותה לשני עיגולים. על כל עיגול של פיתה מרחו רסק עגבניות או קטשופ. פתחו קופסת טונה ופזרו בצורה אחידה מלמעלה. עכשיו, הוסיפו עוד מכל התוספות שמתחשק לכם. אפשר ללכת על תוספת של תירס או על אננס מקופסה. אפשר להוסיף גבינה צהובה מגורדת או גבינת עיזים טובה. פזרו מלמעלה זיתים או כל דבר אחר שאתם אוהבים. כמה רגעים במיקרו גל או בתנור, ויש לכם ארוחה טעימה, מנה איטלקית בנוסח חופשי.

הפתרון לילדים הרעבים

אם אתם הורים לילדים, חשוב שמפעם לפעם תציעו להם מנת דג בריאה. פעמיים או שלוש בשבוע, בהחלט מומלץ. וזו לא חייבת להיות מנה מסובכת, ממש לא. תוכלו בין רגע למצוא אין ספור מתכונים של קציצות טונה לילדים. ניתן אפילו להפוך את הכנת הקציצות למשימה משפחתית. ביחד פותחים את הקופסא, שמים את כל המרכיבים בתוך קערה, מערבבים היטב, יוצרים את כדורי הקציצות. לאחר ההכנה, פשוט שמים בתנור או מטגנים במחבת, ארוחה מהירה ובריאה.

סלט טרי ובריא

גם אם מאוד נרצה, לא נוכל לכסות כאן את כל האפשרויות השונות שאפשר להכין, לאוכל מהר, טעים ובריא. לכן, רק נזכיר שיש אין ספור סוגים של סלטים שהולכים נהדר עם הדג שאתם כל כך אהובים. לא משנה אילו ירקות יש במקרה במקרר שלכם, פשוט קצצו דק דק, תבלו לפי הטעם, הוסיפו מעט שמן זית. מלמעלה, כמה נתחי דג טובים, אפשר להוסיף קרוטונים או ביצים קשות, קצת נבטים או רטבים. סלט טרי ובריא יכול להיות יופי של ארוחה שגם מתאים מאוד לקחת לעבודה בקופסא אטומה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x