מתכון מיני טארטלטים במילוי פילה טונה מעושן, עגבניות קונפי וקוביות חציל

כ-20-25 יחידות בתבנית מאפינס קטנים

אחד הדברים היפים שניתן לומר על טונה, מעבר לערך התזונתי שלו, זהו הגיוון. כלומר היכולת להלביש את הדג הזה בכל כך הרבה צורות, שתמיד אפשר לחדש. אז למרות שכמו כולם, אנו מאוד אוהבים סלט טונה או קציצות טונה טובות, הפעם נספר לכם על הפתעה נהדרת. שילוב מזהיר, מפתיע אך גם טעים במיוחד בין טונה לבין… טארטלטים.

טונה שמתחפשת לקינוח עילית יוקרתי

טארטלטים מקושרים בדרך כלל לקינוחי עילית. קינוחים נהדרים שכיף לסיים איתם ארוחה טובה. אבל כפי שאמרנו אנו רוצים להפתיע אתכם עם גרסה נהדרת אבל גם מאוד מאוד אחרת, של טארטלטים. גרסה שלוקחת חומרי גלם איכותיים וביניהם פילה טונה והופכת אותם למנה יוצאת מן הכלל. מנה שאפשר לפנק איתה את האורחים או להתפנק בסעודה רומנטית או פשוט לאכול בכיף, כאשר רוצים לענג את בלוטות הטעם.

כמה מילים על כמויות והפתעה אפשרית לא רק למבוגרים אלא גם לילדים

הכמויות שבמתכון שלפניכם מספיקות לצורך הכנה של כ-20-25 יחידות בתבנית מאפינס קטנים. ניתן להכפיל את הכמויות ביחס זהה וכך להכין כמות גדולה יותר, למשל למטרת אירוח. אגב, מניסיון שלנו, למרות שהטארטלטים נראים מאוד מרשימים ויוקרתיים, יש אפילו ילדים שמאוד מתחברים אליהם. כלומר, אם אתם הורים לילדים, נסו להציע גם להם לנסות ולטעום. יתכן מאוד שתופתעו לטובה, ותעניקו לילדים מנת דג איכותי, מנה בריאה מחומרי גלם מעולים.

וכעת, לגולת הכותרת, המתכון היפהפה והטעים:

המרכיבים:

לבצק:

100 גרם חמאה  

3/4 כוס קמח (125 גרם)

1/2 כוס קמח תפוחי אדמה (60 גרם)

1 כפית מלח

1חלמון

2 כפות מים

 

למילוי:

2 חבילות פילה טונה מעושן סטאריקסט, מפורר ומסונן

1 חציל בינוני חתוך לקוביות קטנות

250 גרם עגבניות שרי

7 כפות שמן זית

1 ענף טימין

מלח ופלפל

תבנית מאפינס/שקעים קטנים

 

אופן ההכנה: 

  1. שמים את כל מרכיבי הבצק במעבד מזון ומפעילים בכל פעם למס’ שניות עד לקבלת גוש בצק. מוציאים את הבצק, עוטפים בניילון נצמד ויוצרים בעדינות גוש בצק שטוח. מעבירים למקרר לשעה לפחות לפני השימוש (ניתן לשמור 4 ימים במקרר).
  2. על משטח מקומח מרדדים את הבצק למלבן גדול בעובי 0.5 ס”מ. קורצים מתוכו עיגולים התואמים את גודל השקעים, כך שירפדו גם את השוליים. מרפדים את השקעים בתבנית בבצק ומהדקים היטב. מורחים נייר כסף בחמאה וחותכים לריבועים בגודל 4*4 ס”מ. מהדקים את נייר הכסף עם הצד המרוח בחמאה לבצק, מצננים 10 דקות במקפיא ואופים בחום של 175 מעלות כ-15 דקות, או עד להזהבה.
  3. למילוי: מחממים תנור ל-200 מעלות. מערבבים את קוביות החציל עם 3 כפות שמן זית ומתבלים בחצי כפית מלח. מעבירים לתבנית ואופים כ-10 דקות, או עד להזהבה. מנמיכים את חום התנור ל-160 מעלות. חוצים את עגבניות השרי לשתיים, מערבבים עם שמן הזית שנותר, מפזרים מעל עלי טימין ומעט מלח ואופים כ-25 דקות, או עד שהעגבניות מתכווצות מעט. מוציאים מהתנור ומצננים בטמפרטורת החדר יחד עם קוביות החציל.
  4. הרכבת המנה: בקערה בינונית מערבבים יחד את החצילים, העגבניות והטונה. ממלאים את הטארטלטים ומגישים מיד.
שתף

מתכונים נוספים

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x